ΡΕΠΟΡΤΑΖ NEWSBOMB.GR

Ρεπορτάζ Newsbomb: Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αττική και οι λύσεις για δρόμους χωρίς κίνηση

Ο Θανάσης Τσιάνος, Γενικός Γραμματέας του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, μιλώντας στο Newsbomb.gr αναφέρθηκε στις πολυπαραγοντικές διαστάσεις του κυκλοφοριακού προβλήματος και πιθανά μέτρα που θα πρέπει να εξεταστούν.

Ρεπορτάζ Newsbomb: Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αττική και οι λύσεις για δρόμους χωρίς κίνηση
INTIME.
4'

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αττική είναι ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι της πρωτεύουσας, καθώς οι καθυστερήσεις στους δρόμους δημιουργούν προβλήματα στην καθημερινότητα εκατομμυρίων πολιτών. Την ίδια ώρα οι συγκοινωνιολόγοι επισημαίνουν ότι η κατάσταση είναι δύσκολο να αλλάξει χωρίς την ανάληψη δραστικών μέτρων και την επανεξέταση των πολιτικών μεταφορών. Ο Θανάσης Τσιάνος, Γενικός Γραμματέας του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, μιλώντας στο Newsbomb.gr αναφέρθηκε στις πολυπαραγοντικές διαστάσεις του προβλήματος και τα πιθανά μέτρα που θα πρέπει να εξεταστούν.

Όπως εξήγησε ο Θανάσης Τσιάνος, «το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αττική είναι πολυπαραγοντικό». Η κίνηση επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, όπως το οδικό δίκτυο, τα μέσα μαζικής μεταφοράς, αλλά και τα διαχειριστικά μέτρα που λαμβάνονται για την κυκλοφορία. «Οι παρεμβάσεις πρέπει να αφορούν τόσο το οδικό δίκτυο όσο και τα μέσα μαζικής μεταφοράς, δηλαδή τον ΟΑΣΑ, το μετρό, το τραμ και τον προαστιακό», τόνισε.

Μάλιστα υπογράμμισε ότι η αναβάθμιση των μέσων μαζικής μεταφοράς είναι απαραίτητη για να περιοριστεί η κίνηση στους δρόμους. «Πάνω από όλα χρειάζεται η αναβάθμιση των μέσων μαζικής μεταφοράς», δήλωσε, επισημαίνοντας ότι χωρίς εναλλακτικές επιλογές μετακίνησης, η υπερβολική εξάρτηση από τα ΙΧ θα συνεχίσει να επιβαρύνει την κίνηση στην πόλη.

«Ο Δακτύλιος είναι ένα παρωχημένο μέτρο»

Σε ερώτηση για την αποτελεσματικότητα του Δακτυλίου, ο Θανάσης Τσιάνος ήταν ξεκάθαρος: «Είναι ένα παρωχημένο μέτρο και χρειάζεται επικαιροποίηση». Ο δακτύλιος, που εφαρμόστηκε αρχικά πριν από περίπου 40 χρόνια, σχεδιάστηκε με βάση εντελώς διαφορετικά δεδομένα για την κίνηση στην Αθήνα. Σήμερα, η πραγματικότητα έχει αλλάξει, και το μέτρο δεν αποδίδει πλέον. Ο Θανάσης Τσιάνος πρότεινε τη μετατροπή του δακτυλίου σε έναν «πράσινο δακτύλιο», ο οποίος θα βασίζεται όχι μόνο στη μείωση της κυκλοφορίας, αλλά και στη βελτίωση των περιβαλλοντικών συνθηκών.

Ωστόσο, τόνισε ότι η υλοποίηση ενός τέτοιου μέτρου απαιτεί χρόνο και προσεκτικό σχεδιασμό. «Δεν είναι κάτι που μπορεί να γίνει άμεσα. Χρειάζεται να σχεδιαστεί σήμερα, να ανακοινωθεί αύριο και να υλοποιηθεί μετά από 3-4 χρόνια», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Μελέτες και στοιχεία για τις μετακινήσεις

Αυτή τη στιγμή διενεργείται μια μεγάλη έρευνα που έχει στόχο την αναδιοργάνωση των μέσων μαζικής μεταφοράς στην Αττική. Η μελέτη περιλαμβάνει καταγραφές των μετακινήσεων και θα δώσει πολύτιμα δεδομένα για το πότε και πώς κινούνται οι πολίτες σε διάφορες περιοχές της Αττικής. «Αυτό το εργαλείο θα είναι πολύ σημαντικό για τις μελλοντικές συγκοινωνιακές παρεμβάσεις», υπογράμμισε ο κ. Τσιάνος.

Με βάση τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης, θα μπορούν να ληφθούν διαχειριστικά μέτρα, όπως η εφαρμογή του «πράσινου δακτυλίου», που πιθανόν να μην αφορά μόνο τα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά και άλλα κριτήρια. Σήμερα, περισσότερα από μισό εκατομμύριο οχήματα εισέρχονται στον εσωτερικό δακτύλιο καθημερινά, δημιουργώντας σημαντική κυκλοφοριακή συμφόρηση, γεγονός που καταδεικνύει την ανάγκη για άμεσα και ουσιαστικά μέτρα.

Η ανάγκη περιορισμού της χρήσης ΙΧ

Ο κ. Τσιάνος τόνισε ότι «το οδικό δίκτυο δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τόσο μεγάλο αριθμό οχημάτων». Για αυτόν τον λόγο, πρέπει να ληφθούν μέτρα περιορισμού της χρήσης των ΙΧ, αλλά αυτό μπορεί να γίνει μόνο με την ταυτόχρονη αναβάθμιση των μέσων μαζικής μεταφοράς. «Η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων είναι μια σημαντική εξέλιξη», ανέφερε, σημειώνοντας ότι η αναβάθμιση αυτή θα πρέπει να συνεχιστεί και να ενισχυθεί ώστε να υπάρχουν εναλλακτικές για τους πολίτες.

Επίσης, επεσήμανε την ανάγκη για περαιτέρω επενδύσεις στα μέσα σταθερής τροχιάς, όπως το μετρό και ο προαστιακός σιδηρόδρομος, τα οποία βρίσκονται σε διαδικασία δρομολόγησης, αν και οι απαιτούμενες αλλαγές θα χρειαστούν χρόνο.

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αττική δεν μπορεί να λυθεί μόνο με την κατασκευή νέων δρόμων ή την εφαρμογή μεμονωμένων μέτρων. Όπως ανέφερε και ο Θανάσης Τσιάνος, η λύση απαιτεί μια ολιστική προσέγγιση που θα περιλαμβάνει τη βελτίωση των μέσων μαζικής μεταφοράς, τη μείωση της χρήσης των ΙΧ και την εφαρμογή πιο σύγχρονων και φιλικών προς το περιβάλλον πολιτικών, όπως ο «πράσινος δακτύλιος». Η Αττική χρειάζεται άμεσα μια νέα στρατηγική, βασισμένη σε στοιχεία και μελέτες, για να καταφέρει να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις κυκλοφοριακές προκλήσεις των επόμενων δεκαετιών.

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή