Τι κέρδισαν οι εργαζόμενοι μετά τις κινητοποιήσεις στην Cosco

Ο πρώτος γύρος απεργιακών κινητοποιήσεων στους προβλήτες της Cosco ολοκληρώθηκε το μεσημέρι της Κυριακής, με πολλά από τα αιτήματα των εργαζομένων να γίνονται δεκτά από τους εργολάβους που δουλεύουν για λογαριασμό της κινεζικής εταιρείας.

Τι κέρδισαν οι εργαζόμενοι μετά τις κινητοποιήσεις στην Cosco
2'


Οι εργαζόμενοι αποφάσισαν να απέχουν από το πόστο τους το πρωί της Παρασκευής, για να διαμαρτυρηθούν για τις συνθήκες εργασίας και να διεκδικήσουν: ένσημα για Βαρέα και Ανθυγιεινά, αύξηση στα μεροκάματα, πενταμελή πόστα, πληρωμή καβοδεσίας, πληρωμή για τα Σαββατοκύριακα, υπερωρίες, νυχτερινά, αργίες, δήλωση εργατικών ατυχημάτων με σωστό τόπο και στο σωστό χρόνο με τα πραγματικά αίτια, επίδομα εναερίτη, επίδομα επικινδυνότητας, τριετίες, Συλλογική Σύμβαση και άδεια, δημιουργία πενταμελούς επιτροπής εργαζομένων που θα συζητά τα προβλήματα του λιμένα, διάλειμμα στη διάρκεια του 8ώρου, να πληρωθούν αναδρομικά, όχι κόντρα βάρδια και 16ωρα, δημιουργία Κανονισμού Εργασίας.

Το πρωί του Σαββάτου, αντιπροσωπεία των εργαζομένων συναντήθηκε με εκπροσώπους των εργολαβικών εταιρειών, οι οποίες -όπως αναφέρει η εφημερίδα Ριζοσπάστης- δεσμεύτηκαν με διμερή συμφωνία για τα εξής:

- Όσοι από τους εργαζόμενους έχουν εκπαιδευτεί και πιστοποιηθεί από τον αρμόδιο φορέα, αποκτούν την ειδικότητα του λιμενεργάτη, με ταυτόχρονη τροποποίηση της αναγγελίας στην Επιθεώρηση Εργασίας και τροποποίηση της ατομικής τους σύμβασης και ένταξή τους στα Βαρέα και Ανθυγιεινά. Για όσους δεν έχουν εκπαιδευτεί και πιστοποιηθεί, αναλαμβάνεται η δέσμευση να εκπαιδευτούν εντός διμήνου και στη συνέχεια να αλλάξει η σύμβασή τους και να μπουν στα ΒΑΕ.

- Σε περίπτωση «ατυχήματος», οι πιστοποιημένοι τραυματιοφορείς θα γνωματεύουν για την αναγκαιότητα να κληθεί ασθενοφόρο και να μεταφερθεί ο τραυματίας σε κρατικό νοσοκομείο ή με ιδιωτικό μεταφορικό μέσο σε ιδιωτικό νοσοκομείο («Μetropolitan»), με το οποίο υπάρχει σύμβαση για κάλυψη των εργατικών ατυχημάτων.

- Στο εξής, η «πόστα» θα αυξάνεται από 4 σε 5 άτομα, εφόσον κρίνεται απαραίτητο από τους επόπτες εργασίας της «Diakinisis Port» (εργολαβική εταιρεία) και τον προϊστάμενο βάρδιας της ΣΕΠ ΑΕ, χωρίς να υπάρχει αντίστοιχη μείωση άλλης «πόστας» στην ίδια βάρδια από 4 σε 3 άτομα.

- Θα υπάρξει ειδική εκπαίδευση των εργαζομένων μέσα στο επόμενο δίμηνο πάνω στην ασφαλή καβοδεσία.

- Τέλος, θα συγκροτηθεί επιχειρησιακή επιτροπή, σύμφωνα με την εργατική νομοθεσία, η οποία θα συναντάται με εκπρόσωπο της ΣΕΠ ΑΕ και της «Diakinisis Port» ανά δεκαπενθήμερο για θέματα που έχουν σχέση με την εργασία στους προβλήτες.

Ωστόσο, οι εργαζόμενοι παραμένουν σε επαγρύπνηση, καθώς από τη Δευτέρα βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις με τις εργολαβικές εταιρείες, για την υπογραφή σύμβασης με αυξήσεις στους μισθούς.

Διαβάστε επίσης:

ΣΥΡΙΖΑ: Να αποχωρήσει η αστυνομία από την COSCO

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή