«Σαφάρι» για ανασφάλιστα οχήματα μέσα στο καλοκαίρι
Στο ένα εκατομμύριο υπολογίζεται ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα ενώ η απώλεια των δημοσίων εσόδων μπορεί να φτάνει μέχρι και τα 100 εκατ. ευρώ
Όπως ανακοίνωσε η γενική γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Κατερίνα Σαββαϊδου σε συνέντευξη τύπου της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος άμεσα θα ξεκινήσουν έλεγχοι για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οδηγών και αυτό υπολογίζεται ότι θα συμβεί πιθανόν και τον επόμενο μήνα.
Όπως είπε η κυρία Σαβαϊδου ανάλογη δράση θα ξεκινήσει και για τα ΚΤΕΟ ενώ έγινε γνωστό από τον πρόεδρο του Επικουρικού Κεφαλαίου Δημήτρη Ζορμπά ότι έχουν εντοπιστεί και πλαστά συμβόλαια σε πειρσσότρες από 2000 περιπτώσεις και η υπόθεση έχει πάρει το δρόμο της δικαιοσύνης.
Πλέον η γενική γραμματεία Δημοσίων Εσόδων είναι έτοιμη ανά πάσα στιγμή να ξεκινήσει τους ελέγχους και αυτό σημαίνει ότι όταν εντοπίζονται - με τη διασταύρωση των στοιχείων - τα ανασφάλιστα οχήματα θα αποστέλλεται ειδοποίηση και ο πολίτης θα έχει οκτώ ημέρες για να πληρώσει το 250 ευρώ παράβολο υπέρ δημοσίου και να κάνει το συμβόλαιο αλλιώς τα στοιχεία πηγαίνουν στην αστυνομία και επιβάλλεται από χρηματικό πρόστιμο μέχρι και αφαίρεση πινακίδων.
Όπως αναφέρθηκε κάθε μήνα η τροχαία κάνει 500.000 ελέγχους ενώ οι διασταυρώσεις των στοιχειών θα γίνονται πλέον δύο φορές το χρόνο από τη γραμματεία.
Ο πρόεδρος του Επικουρικού Κεφαλαίου Δημήτρης Ζορμπάς ανέφερε ότι από 1η Μαΐου λειτουργεί ηλεκτρονική εφαρμογή που εντοπίζει αν είναι ασφαλισμένο ένα όχημα (www.hic.gr) την οποία έχουν επισκεφθεί 234.000 άνθρωποι και το 21% προέκυψε ότι είναι ανασφάλιστο.
Το επικουρικό κεφαλαίο είναι ταμείο αλληλεγγύησης των ασφαλιστικών εταιρειών αλλά και αυτό αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα και καθυστερεί περίπου δυο χρόνια την πληρωμή των αποζημιώσεων . Σημειώνεται ότι από όταν ξεκίνησε η εφαρμογή υπήρξαν 70.000 νέοι ασφαλισμένοι.
Η τροχαία είναι συνδεδεμένη με την ηλεκτρονική σελίδα του Επικουρικού κεφαλαίου και βρίσκει αν είναι ανασφάλιστο το όχημα.
Όπως αναφέρθηκε στη συνέντευξη πριν την κρίση τα ανασφάλιστα οχήματα ήταν σχεδόν διπλάσια.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου ανέφερε ότι το ζήτημα είναι πρωτίστως κοινωνικό.