Ο «Θεός του Χάους» έρχεται - Ο αστεροειδής πλησιάζει και οι επιστήμονες υπολόγισαν λάθος... τροχιά!

Ο Καναδός αστρονόμος Paul Wiegert ανακάλυψε ότι οι προηγούμενες εκτιμήσεις για την τροχιά του αστεροειδούς θα μπορούσαν δραματικά να αλλάξουν

Ένας γιγάντιος αστεροειδής που ονομάζεται «Θεός του Χάους» θα μπορούσε να κατευθύνεται προς τη Γη αφού οι ειδικοί αναθεώρησαν προηγούμενα δεδομένα δηλώνοντας ότι δεν ήταν σωστά

Ο 99942 Apophis, όπως είναι το επιστημονικό όνομα, βρέθηκε για πρώτη φορά το 2004 και το 2017 θεωρήθηκε ότι είχε 2,7% πιθανότητα να χτυπήσει τη Γη το 2029. Πρόσθετες παρατηρήσεις του αστεροειδούς απέκλεισαν κάθε πιθανότητα πρόσκρουσης το 2029 ή το 2036.

Στη συνέχεια, θεωρήθηκε ότι θα πλησίαζε τη Γη από κοντά την Παρασκευή, 13 Απριλίου 2029, όταν δεν πλησιάζει περισσότερο από 18.300 μίλια από τον πλανήτη μας.

Ωστόσο, μια νέα μελέτη από τον Καναδό αστρονόμο Paul Wiegert διαπίστωσε ότι αυτό θα μπορούσε να αλλάξει δραματικά εάν ένα «μικρό αντικείμενο» χτυπήσει τον αστεροειδή. Ο ίδιος, πολύ επιστημονικά, εξήγησε:

«Οι πιθανότητες ένας αόρατος μικρός αστεροειδής να εκτρέψει την Apophis αρκετή για να τον οδηγήσει σε σύγκρουση με τη Γη το 2029 (d ≳ 3,4 m, Δv > 5 × 10−2 m s−1) είναι περίπου 10−8 . Δεδομένου ότι μόνο το 5% τέτοιων ωθήσεων είναι στη σωστή κατεύθυνση για να δημιουργήσουν μια γήινη πρόσκρουση, η συνολική πιθανότητα μιας μικρής πρόσκρουσης που κατευθύνει το Apophis σε σύγκρουση με τη Γη είναι μικρότερη από ένα στα δύο δισεκατομμύρια».

Για να διευκρινιστεί, και χάρη στο Google Gemini αυτό, η έννοια διευκρινίζει ότι η απόσταση "d" πρέπει να είναι τουλάχιστον 3,4 μέτρα ή περισσότερο και η αλλαγή στην ταχύτητα "Δv" πρέπει να είναι μεγαλύτερη από 5 × 10−2 μέτρα ανά δευτερόλεπτο για να αλλάξει την τροχιά των αστεροειδών.

Και σε μια ελαφρά δυσοίωνη προειδοποίηση, ο ειδικός συνέχισε: «Ένα επιπλέον στοιχείο της ιστορίας είναι ότι το Apophis δεν παρακολουθείται σε μεγάλο βαθμό από τηλεσκόπια από τον Μάιο του 2021 και θα παραμείνει έτσι μέχρι το 2027. Αυτό προκύπτει απλώς και μόνο λόγω της σχετικής γεωμετρίας του Apophis, της Γης και του Ήλιου, που βάζει τον αστεροειδή στον ουρανό της ημέρας για το εν λόγω χρονικό διάστημα».