Κύπρος: Δύσκολη η διάσωση των Κυπριακών Αερογραμμών
Πολύ δύσκολη χαρακτήρισε ο υπουργός Οικονομικών, Χάρης Γεωργιάδης την προσπάθεια έγκρισης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού την κρατική ενίσχυση των κυπριακών αερογραμμών, απορρίπτοντας ισχυρισμούς περί του αντιθέτου.
Μιλώντας ενώπιον της Επιτροπής Οικονομικών της Βουλής, ο κ. Γεωργιάδης απέρριψε επίσης τη θέση ότι η κυβέρνηση δεν έκανε τίποτε για να στηρίξει πολιτικά την υπόθεση, λέγοντας ότι ο ίδιος είχε συναντήσεις με τον αρμόδιο επίτροπο της ΕΕ, πριν από έναν χρόνο αλλά και πρόσφατα, με τη νέα επίτροπο.
Είπε επίσης ότι είναι παραπλανητική η εντύπωση που δημιουργείται πως οι επενδυτές κάνουν ουρά για να εξασφαλίσουν τις Κυπριακές Αερογραμμές και ότι η κυβέρνηση τις διώχνει.
«Η κυβέρνηση είναι έτοιμη ακόμη και αύριο το πρωί να πωλήσει το μετοχικό της μερίδιο σε οποιονδήποτε επενδυτή ενδιαφέρεται πραγματικά, ακόμη και να διαθέσει στους ίδιους τους εργαζόμενους το μετοχικό της κεφάλαιο» είπε ο κ. Γεωργιάδης.
Διαβεβαίωσε επίσης ότι σε περίπτωση κλεισίματος της εταιρείας, τα δικαιώματα των εργαζομένων θα διασφαλιστούν.
Εξάλλου, ο υπουργός Συγκοινωνιών, Μάριος Δημητριάδης δήλωσε ότι το υπουργείο του ετοιμάζεται για το ενδεχόμενο κλεισίματος της εταιρείας και φροντίζει για τη συνδεσιμότητα της Κύπρου με προορισμούς που καλύπτουν σήμερα οι Κυπριακές Αερογραμμές.
Ωστόσο και οι δύο υπουργοί τόνισαν ότι όλες αυτές οι ενέργειες έχουν προληπτικό χαρακτήρα και ότι η κυβέρνηση θα δώσει τη μάχη για την έγκριση από τις Βρυξέλλες των οικονομικών ενισχύσεων που δόθηκαν από την κυβέρνηση στην εταιρεία.
Σε ό,τι αφορά τη διαδικασία εξεύρεσης ιδιώτη επενδυτή, η γενική λογίστρια, Ρέα Γεωργιάδου ανέφερε στην Επιτροπή ότι αρχικά εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από 22 επενδυτές, από τους οποίους μόνον οι εννέα υπέβαλαν μη δεσμευτική προσφορά. Από αυτές αξιολογήθηκαν θετικά μόνο δύο, της εταιρείας Aegean και της εταιρείας Ryanair, από τις οποίες ζητήθηκαν δεσμευτικές προσφορές.