Τα σχολεία, το ρίσκο της κυβέρνησης και η κοινή λογική

Η Όλγα Τρέμη παραθέτει τα στοιχεία για τα σχολεία και σημειώνει ότι «μου περνάει από το μυαλό η σκέψη ότι η εμμονή της κυβέρνησης δεν συνδέεται τόσο με το δόγμα «ανοιχτά σχολεία» όσο με το γεγονός ότι δεν υφίσταται εναλλακτική λύση»
Η Όλγα Τρέμη παραθέτει τα στοιχεία για τα σχολεία και σημειώνει ότι «μου περνάει από το μυαλό η σκέψη ότι η εμμονή της κυβέρνησης δεν συνδέεται τόσο με το δόγμα «ανοιχτά σχολεία» όσο με το γεγονός ότι δεν υφίσταται εναλλακτική λύση»
INTIME - Φωτογραφία αρχείου
4'

Τι λέει η κοινή γνώμη; Σε ποσοστό 65,4% (δύο στους τρεις) πιστεύει ότι το πρωτόκολλο 50%+1 που ισχύει για τα σχολεία είναι απολύτως παρωχημένο και επομένως δεν εγγυάται την ομαλή λειτουργία τους. Τι κάνει η κυβέρνηση; Το ακριβώς αντίθετο, με την αρμόδια υπουργό να δίνει μάχη «υπέρ βωμών και εστιών» για μια φόρμουλα που την έχει ήδη σαρώσει η απειλητική εξέλιξη της πανδημίας.

Μου περνάει από το μυαλό η σκέψη ότι η εμμονή της δεν συνδέεται τόσο με το δόγμα «ανοιχτά σχολεία» όσο με το γεγονός ότι δεν υφίσταται εναλλακτική λύση. Γιατί η τηλεκπαίδευση είναι πλέον «όνειρο θερινής νυκτός» αφού η σύμβαση που υπέγραψε με την επιλεγείσα εταιρία απεδείχθη διάτρητη με βάση την γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

Και καλά, κοτζάμ κυβέρνηση παίρνει τόσο μεγάλο ρίσκο, ως προς την αξιοπιστία της, για να καλύψει αβλεψίες ενός κυβερνητικού στελέχους, ή μήπως υπάρχουν κι άλλες φωνές που τραγουδούν μελωδικά το άσμα... «πάμε σαν άλλοτε»; Γιατί σ’ αυτή την περίπτωση προκύπτει αβίαστα το ερώτημα στην βάση ποιων δεδομένων, από την στιγμή που η άποψη των επιστημόνων είναι καθαρά αρνητική. Σταχυολογώ:

  • Γιώργος Παυλάκης (ερευνητής ΗΠΑ): «Αν ανοίξουν τα σχολεία θα νοσήσουν τα παιδιά, οι γονείς, οι παππούδες».
  • Νίκος Καπραβέλος (Διευθυντής ΜΕΘ Παπανικολάου): «Θέλουμε ανοιχτά σχολεία και κλειστά νοσοκομεία;»
  • Αθηνά Λινού (καθηγήτρια Ιατρικής): «Μόνον με PCR μπορούν να ανοίξουν τα σχολεία».
  • Νίκος Τζανάκης (καθηγητής Πενυμονολογίας): «Αν ανοίξουν τα σχολεία θα κλείσουν μετά από πέντε ημέρες».

Υπάρχει φυσικά και η αντίθετη άποψη, που εκφράστηκε από τον Γκίκα Μαγιορκίνη, σύμφωνα με την οποία «δεν υπάρχουν στοιχεία που να δείχνουν ότι προκύπτει όφελος» από την αναβολή κατά μία εβδομάδα του ανοίγματος των σχολείων. Εν ολίγοις, θα νοσήσουν λίγο παραπάνω τα «σκασμένα» αλλά στο τέλος η σούμα θα είναι λίγο ως πολύ η ίδια. Κάπως κυνική προσέγγιση είναι η αλήθεια, αλλά τι να σκεφθεί κανείς για την δήλωση της Νίκης Κεραμέως ότι δεν άλλαξε το περίφημο πρωτόκολλο «για να έχουμε καλύτερη επιδημιολογική επιτήρηση». Δηλαδή με βάση την νοσηρότητα των παιδιών - που θεωρούνται προφανώς πειραματόζωα – να συγκροτήσουμε τον νέο επιδημιολογικό χάρτη της χώρας;

Ελεος! Πρώτα απ’ όλα μέσα σε μια εβδομάδα αυξήθηκαν κατά 17% οι νοσηλείες, ενώ η μετάλλαξη Όμικρον συμπορεύεται ακόμη με την Δέλτα. Παράλληλα, δεν υπήρξε αρκετός χρόνος για να αξιολογηθεί εάν η νέα μετάλλαξη είναι όντως τόσο ανώδυνη όσο δείχνει μέχρι στιγμής, ενώ την ίδια ώρα δεν γνωρίζουμε τι μας ξημερώνει γιατί τα τελευταία νέα που έρχονται από το Καμερούν ενδέχεται να αποδειχθούν εξαιρετικά δυσοίωνα. Και σε τελευταία ανάλυση, μιας και μιλάμε για νέα παιδιά, υπάρχει εγγύηση ότι αυτά βρίσκονται στο απυρόβλητο; (Πολύ πρόσφατα διασωληνώθηκε ένας 13χροος στην Θεσσαλονίκη).

Δυστυχώς, οι αποφάσεις όταν δεν εναρμονίζονται με την κοινή λογική συνοδεύονται και από δηλώσεις που αγγίζουν τα όρια της μπουρδολογίας. Ακούω εμβρόντητη ότι «κάθε μέρα χαμένη από την γνώση και την μάθηση είναι μια μέρα χαμένη από την ζωή των παιδιών». Και επειδή η βαθυστόχαστη(;) παρατήρηση προέρχεται από άνθρωπο του ακαδημαϊκού χώρου αναρωτιέμαι, είναι δυνατόν να μην γνωρίζει μερικές απλές αλήθειες; Όπως, για παράδειγμα, το γεγονός ότι το μαθησιακό σκέλος, σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση, καλύπτεται εύκολα και γρήγορα, αλλά εκείνο που δεν αναπληρώνεται είναι η διαδικασία της κοινωνικοποίησης – ιδιαίτερα σημαντική για τα παιδιά του Δημοτικού και τους εφήβους.

Αυτό το τελευταίο θα ήταν σίγουρα ισχυρό επιχείρημα εάν ζούσαμε σε περίοδο κανονικότητας. Με την διαφορά ότι ζούμε σε συνθήκες πολέμου, με τον εχθρό αμείλικτο και απρόβλεπτο. Για σκεφτείτε τι θα συμβεί αν αρρωστήσουν οι μισοί μαθητές μεταφέροντας τον ιό στο σπίτι τους, στους γονείς και στους παππούδες, τι θα συμβεί εάν πιεστεί πέρα από τα όριά του το Εθνικό Σύστημα Υγείας;

Γίνονται και λέγονται πολλά, και κυρίως αντιφατικά για να μην πω αλλοπρόσαλλα. Αποτέλεσμα, ο κόσμο μπερδεύεται και θυμώνει επίσης. Επειδή μάλιστα δεν αντιλαμβάνεται ούτε την λογική ούτε την στρατηγική του σχεδιασμού, αρχίζει να φλερτάρει όλο και περισσότερο με σενάρια συνωμοσίας. Κακό πράγμα και ιδιαιτέρως επικίνδυνο. Μακάρι να είναι παροδικό και να μην παγιωθεί, γιατί τότε θα το βρούμε όλοι μπροστά μας.

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Νόβακ Τζόκοβιτς: «Αιχμάλωτος» στην Αυστραλία μέχρι τη Δευτέρα

Survivor αποχώρηση: Δεν ξανάγινε! Η ανακοίνωση του Λιανού που «μούδιασε» τους παίκτες (videos)

Προκλητικός Βασιλακόπουλος: Είναι υποχρεωτικότητα αυτή; Να παρακρατούνται τα 100 ευρώ από τη σύνταξη

Καιρός: Έρχεται κακοκαιρία διαρκείας - Πού θα χιονίσει το Σαββατοκύριακο