Dove: Τι είδους ομορφιά θέλουμε να μάθει το AI;

Όσο λοιπόν και να αλλάζει η εικόνα γύρω από τα πρότυπα και την έννοια της ομορφιάς και να γίνεται καλύτερη απ’ ό,τι ήταν πριν από κάποια χρόνια, δεν είναι καλή γενικά. Και αυτό είναι κάτι που προκύπτει από την παγκόσμια έρευνα του Dove «2024 The Real State of Beauty: A Global Report».

Dove: Τι είδους ομορφιά θέλουμε να μάθει το AI;
4'

Εάν κάτι είναι ευμετάβλητο και συνεχώς εξελισσόμενο είναι η ομορφιά, τα «πρότυπα» που μας επιτρέπουν να χαρακτηρίζουμε κάποιον άνθρωπο γοητευτικό, ελκυστικό ή και εμφανίσιμο. Πριν από 20 χρόνια, ήταν ο λαμπερός κόσμος της τηλεόρασης και των περιοδικών που προωθούσε την «τέλεια ομορφιά», σήμερα τον ρόλο αυτόν έχουν αναλάβει οι εικόνες δημιουργημένες με Τεχνητή Νοημοσύνη. Αποτέλεσμα, πολλές γυναίκες, αλλά και κορίτσια, να δυσκολεύονται να αποδεχτούν πλήρως τις ατέλειες που τις κάνουν μοναδικές και τη δύναμη της αληθινής ομορφιάς.

Όσο λοιπόν και να αλλάζει η εικόνα γύρω από τα πρότυπα και την έννοια της ομορφιάς και να γίνεται καλύτερη απ’ ό,τι ήταν πριν από κάποια χρόνια, δεν είναι καλή γενικά. Και αυτό είναι κάτι που προκύπτει από την παγκόσμια έρευνα του Dove «2024 The Real State of Beauty: A Global Report».

Λαμβάνοντας υπόψη του την εικόνα που επικρατεί γύρω από την έννοια της ομορφιάς, πέρα από την παγκόσμια έρευνα, το Dove συνεχίζει τη δέσμευσή του στην Αληθινή Ομορφιά, μαθαίνοντας στο AI την ομορφιά που θέλουμε να ξέρει και δημιουργώντας μία νέα καμπάνια για να αναδείξει τη θετική επίδραση της. Πάμε να τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή;

Η κατάσταση γύρω από την έννοια της αληθινής ομορφιάς

Δύο δεκαετίες πριν, το Dove λάνσαρε την καμπάνια «Αληθινή Ομορφιά» καθώς διαπίστωσε πως μόνο το 2% των γυναικών θεωρούσαν τον εαυτό τους όμορφο. Όλα τα εμπλεκόμενα μέρη -βιομηχανία της ομορφιάς, κοινωνία, μέσα μαζικής ενημέρωσης- είχαν να αντιμετωπίσουν μία μεγάλη πρόκληση καθώς η καμπάνια ανέδειξε την ανάγκη να αλλάξει η εκπροσώπηση των γυναικών.

image003dove.jpg

20 χρόνια μετά την καμπάνια, το Dove πραγματοποίησε τη διεθνή έρευνα «2024 The Real State of Beauty: A Global Report», στην οποία συμμετείχαν περισσότερα από 33.000 άτομα ηλικίας 10-17 και 18-64 χρονών από 20 χώρες, για να κατανοήσει τον τρόπο που η ομορφιά επηρεάζει τις γυναίκες και τα κορίτσια σήμερα.

Ένα πρώτο, γενικό σχόλιο είναι πως η κοινωνία φαίνεται να συνεχίζει να δίνει τεράστια αξία στην εμφάνιση με αποτέλεσμα να αυξάνεται η πίεση για έναν πολύ συγκεκριμένο τύπο ομορφιάς. Είναι ενδεικτικό το γεγονός πως 2 στα 5 άτομα απάντησαν πως θα έδιναν έναν χρόνο από τη ζωή τους για να πετύχουν μία εξιδανικευμένη εμφάνιση ή ένα εξιδανικευμένο σώμα. Επίσης, 2 στις 3 πιστεύουν ότι η κοινωνία περιμένει από αυτές να δείχνουν περισσότερο ελκυστικές σωματικά, συγκριτικά με τις μητέρες τους.

image007dove.jpg

Η Τεχνητή Νοημοσύνη, μεγάλη πρόκληση για την αληθινή ομορφιά

Παράλληλα, όπως φαίνεται από την έρευνα του Dove, η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) απειλεί την αντιπροσώπευση της αληθινής ομορφιάς. Σχεδόν 9 στις 10 γυναίκες και κορίτσια δηλώνουν ότι έχουν εκτεθεί σε επιβλαβές περιεχόμενο γύρω από την ομορφιά στο διαδίκτυο, την ώρα που το 90% του online περιεχομένου προβλέπεται πως θα παράγεται με τη χρήση τεχνολογίας ΑΙ μέχρι το 2025. 1 στις 3 γυναίκες, δε, δηλώνει πως αισθάνεται πίεση να αλλάξει την εμφάνισή της, ακόμα και όταν καταλαβαίνει ότι η εικόνα που περνάει μπροστά από τα μάτια της είναι ψεύτικη ή είναι προϊόν της χρήσης εργαλείων ΑΙ.

image005dove.jpg

Το Dove, πιστό στη δέσμευσή του να αλλάξει τα πρότυπα ομορφιάς

Είναι γεγονός πως τα ευρήματα της έρευνας του Dove προβληματίζουν. Γι’ αυτό και θέλοντας να συνεχίζει να υπερασπίζεται τη διαφάνεια, τη διαφορετικότητα και την αληθινή ομορφιά, δεσμεύεται να μην χρησιμοποιήσει ποτέ ΑΙ για την αναπαράσταση αληθινών γυναικών στις διαφημίσεις του.

Επίσης, δημιούργησε το Εγχειρίδιο «Real Beauty Prompt» με στόχο τη συμβολή του στον καθορισμό νέων ψηφιακών προτύπων εκπροσώπησης της αληθινής ομορφιάς. Το εγχειρίδιο είναι εύχρηστο και περιλαμβάνει συμβουλές για τη δημιουργία εικόνων που αντιπροσωπεύουν την αληθινή ομορφιά στα πιο δημοφιλή προγράμματα παραγωγής ΑΙ, καθώς και γλωσσάρι όρων για περισσότερο συμπεριληπτικά prompts σε αυτά τα εργαλεία ΑΙ. Τέλος, δημιούργησε μία νέα καμπάνια με τίτλο «Κώδικας» που αφορά στον αντίκτυπο του ΑΙ στην ομορφιά, αναδεικνύοντας πώς η αληθινή ομορφιά μπορεί να επιδράσει θετικά στη γενικότερη έννοια της ομορφιάς.

Για να γίνει μία μεγάλη αλλαγή για ένα θέμα το οποίο είναι συνυφασμένο με πολλές προκαταλήψεις, «ριζωμένες» για πολλές δεκαετίες σε όλο τον κόσμο, απαιτείται μεγάλη και συλλογική προσπάθεια. Λαμβάνοντας υπόψη αυτό, είναι αισιόδοξο το γεγονός πως ένα brand όπως το Dove δεσμεύεται ότι θα συνεχίσει να προσπαθεί για να αλλάξουμε μαζί τα πρότυπα ομορφιάς, επιμένοντας στην καλύτερη εκπροσώπηση, τις δράσεις που καταρρίπτουν τα στερεότυπα και την υποστήριξη της αληθινής ομορφιάς.

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή