Κυβερνητικό σχέδιο για 300 νέα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων μέσα στο 2022

Χωρίς ένα εκτεταμένο δίκτυο φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα δεν πρόκειται να ανθίσει. Η κυβέρνηση το γνωρίζει αυτό και λαμβάνει μέτρα για να αυξήσει τα σημεία φόρτισης σε πανελλαδικό επίπεδο.

Σχέδιο για 300 νέα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων μέσα στο 2022
Σχέδιο για 300 νέα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων μέσα στο 2022
AP
2'

Σήμερα η Ελλάδα διαθέτει 253 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων συνολικά και 22 ταχυφορτιστές σε όλη την επικράτεια. Μάλιστα, ανά 100 χιλιόμετρα τα διαθέσιμα σημεία είναι λιγότερα από 0,2.

Τα υπουργεία Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας θέλουν να αλλάξουν αυτή την εικόνα ήδη από το 2022. Προς το σκοπό αυτό προχώρησαν στην ένταξη του έργου «Πλαίσιο εγκατάστασης & λειτουργίας φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων» στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση – NextGeneration EU.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, έως το τέλος του 2021 θα έχουν υπογραφεί όλες οι υπουργικές αποφάσεις για την οργάνωση της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, με έμφαση στην αγορά υπηρεσιών φόρτισης και την παροχή φορολογικών κινήτρων για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και την εγκατάσταση υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Μέσα στο 2022 θα ακολουθήσει η έγκριση από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας τουλάχιστον 300 σχεδίων που θα υποβληθούν από τις τοπικές αρχές για την εγκατάσταση δημόσια διαθέσιμων σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Αν γίνει αυτό εγκαίρως τότε η Ελλάδα θα βρεθεί στο τέλος του 2022 στο σημείο που είναι σήμερα η Ιρλανδία. Και πάλι αυτό δεν θα είναι αξιόλογη πρόοδος εάν αναλογιστεί κανείς πως η Πορτογαλία, μια χώρα με παρόμοια χαρακτηριστικά με την Ελλάδα διαθέτει ήδη σήμερα 1.976 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων συνολικά και 494 ταχυφορτιστές.

Σύμφωνα με την Κοινοτική Νομοθεσία οι δημόσια προσβάσιμοι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων «κανονικής ισχύος» πρέπει να φορτίζουν με ισχύ φόρτισης από 3,7kw έως 22kw. Αναλόγως της εγκατεστημένης ισχύος σε κάθε σημείο δημόσιας φόρτισης ηλεκτρικού αυτοκινήτου και του μοντέλου του αυτοκινήτου, μια πλήρης επαναφόρτιση άδειας μπαταρίας σε σταθμούς ημιταχείας φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορεί να διαρκέσει από 1 έως 7 ώρες.

Από την άλλη, οι σταθμοί ταχυφόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων παρέχουν είτε συνεχές ρεύμα έντασης ως και 150 kw, είτε και εναλλασσόμενο με ισχύ έως 44 kw για οχήματα που διαθέτουν ανάλογη δυνατότητα. Η πλήρης επαναφόρτιση (από το 0% έως το 85% – 90%) των μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων διαρκεί από 20 έως 45 λεπτά, ανάλογα και με τον τύπο του οχήματος, τις τεχνικές προδιαγραφές φόρτισης των μπαταριών του και την εξωτερική θερμοκρασία.

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

«Hooligans Κολωνού»: Διάλογοι που προκαλούν σοκ - «Ξεκινάει πόλεμος, θα τους γ...» (pics)

Κορονοϊός: «Κλειδώνουν» νέα μέτρα για σούπερ μάρκετ και λιανεμπόριο

Εύα Μπουντούρη: Αυτό ήταν το πρόβλημα υγείας που αντιμετώπιζε

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή