Μειώθηκε ο τζίρος των επιχειρήσεων στο λιανικό εμπόριο τροφίμων τον Δεκέμβριο
Με απώλειες έκλεισε ο τζίρος των επιχειρήσεων στο λιανικό εμπόριο τροφίμων τον Δεκέμβριο, ως αποτέλεσμα της αύξησης των κρουσμάτων λόγω Όμικρον και των περιορισμών στις κοινωνικές επαφές στο διάστημα των εορτών των Χριστουγέννων.
Σύμφωνα με τις μετρήσεις που πραγματοποίησε η NielsenIQ και αφορούν τις πωλήσεις σε καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., στην ηπειρωτική Ελλάδα και την Κρήτη, εξαιρουμένων των νησιών, οι πωλήσεις ήταν μειωμένες τον περασμένο Δεκέμβριο κατά 1%, σε σχέση με τον αντίστοιχο του 2020, έναν μήνα με ιδιαίτερη βαρύτητα για κλάδο καθώς κατά τη διάρκεια αυτού πραγματοποιείται πάνω από το 10% του ετήσιου τζίρου του λιανεμπορίου τροφίμων.
Ακόμη πιο έντονη ήταν η πτώση στα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα (-2,4%), γεγονός που αποδίδεται στη χαμηλότερη του αναμενόμενου ζήτηση στην κατηγορία των Τροφίμων και Ποτών.
Για όλες τις εβδομάδες του Δεκεμβρίου τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά σημείωσαν αρνητική τάση, με εξαίρεση την τελευταία εβδομάδα, στην οποία σημειώθηκε αύξηση της τάξεως του 5,1%. Κάτι που αιτιολογείται κυρίως από το γεγονός ότι η φετινή εβδομάδα είχε μία επιπλέον ημέρα λειτουργίας των καταστημάτων τροφίμων.
Όσον αφορά τις υπόλοιπες μεγάλες κατηγορίες προϊόντων, τα προϊόντα Bazaar σημείωσαν τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης στο 14,9%, ενώ μόνο την τελευταία εβδομάδα του Δεκεμβρίου όπου κορυφώνεται η καταναλωτική ζήτηση, η αύξηση των πωλήσεων έφτασε στο 39,9%. Αντιθέτως, τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα υποχώρησαν κατά 0,9% για το σύνολο του μήνα.
Αναφορικά με τις επιμέρους κατηγορίες προϊόντων ξεχώρισαν τα ζυμαρικά, τα οποία τον τελευταίο μήνα του έτους παρουσίασαν διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης στο +19,5%, υπερδιπλάσιο από αυτόν που σημείωσαν για το σύνολο του έτους, ενώ πολύ καλή ήταν και η απόδοση της κατηγορίας του Τσαγιού και των Αφεψημάτων (+9,8%).
Πτωτικά κινήθηκαν και ορισμένα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, όπως είναι οι βαφές μαλλιών και τα καλλυντικά που μειώθηκαν κατά 20,8% και 35,9% αντίστοιχα. Μια πτώση που εξηγείται από το γεγονός ότι τον περασμένο Δεκέμβριο δεν ίσχυαν τα περιοριστικά μέτρα του 2020, γεγονός που έστρεψε τους καταναλωτές σε κομμωτήρια και ινστιτούτα αισθητικής για την προσωπική τους περιποίηση και περιόρισε τις αγορές από τα σουπερμάρκετ.