Η τεχνητή νοημοσύνη έχει προκαλέσει κρίση στον κλάδο του μάρκετινγκ
Ο κλάδος της διαφήμισης απειλείται από τον κίνδυνο μιας θεμελιώδους αλλαγής εξαιτίας της τεχνητής νοημοσύνης.
Η δυνατότητα της τεχνητής νοημοσύνης να αντιγράφει και να εξαπατά, έχει προκαλέσει συναγερμό μεταξύ των υψηλόβαθμων στελεχών της βιομηχανίας της διαφήμισης.
Τους προβληματίζουν ζητήματα πνευματικής ιδιοκτησίας, καθώς η κατεύθυνση, όπως και η ταχύτητα που παίρνει η εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης.
Πολλές διαφημιστικές συντάχθηκαν με οργανισμούς όπως η Συμμαχία για την προέλευση και την αυθεντικότητα του περιεχομένου, που ζητεί να προσδιορίζεται η προέλευση του περιεχομένου, καθώς και η εταιρική σχέση για την τεχνητή νοημοσύνη, που έχει στόχο να περιορίσει τη νέα τεχνολογία μέσα σε ηθικά αποδεκτά όρια.
Από τα τέλη του περασμένου έτους, οπότε η εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης OpenAI παρουσίασε την εφαρμογή ChatGPT, έχει ξεκινήσει ένας παγκόσμιος αγώνας ταχύτητας με αντικείμενο την πρόοδο σε αυτού του είδους τις εφαρμογές, που αποκαλούνται δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη.
H McDonald’s ζήτησε από τη διάσημη πλέον εφαρμογή να κατονομάσει το πλέον εμβληματικό μπέργκερ στον κόσμο και η απάντηση προκάλεσε σάλο, καθώς ανέφερε βέβαια το Big Mac.
Η Coca-Cola προσέλαβε ψηφιακούς καλλιτέχνες για να παράγουν 120.000 μοτίβα με την εικόνα της φίρμας της, μεταξύ των οποίων και το γνωστό καμπυλωτό μπουκάλι και το λογότυπο της εταιρείας. Το έκανε μέσω πλατφόρμας τεχνητής νοημοσύνης, που εν μέρει ήταν έργο της OpenAI.
Παράλληλα, όμως, η εμφάνιση της εξελιγμένης τεχνητής νοημοσύνης που πειραματίζεται έχει φέρει στο προσκήνιο μια σειρά από νομικά και όχι μόνον προβλήματα, ακόμη και προβλήματα διαχείρισης κάποιων τεχνικών ζητημάτων, όπως και την ανάγκη να βρεθεί τρόπος για να προστατευθεί η φήμη ανθρώπων και να αποφευχθεί η παραπλάνηση των καταναλωτών.
Μεγάλες διαφημιστικές εταιρείες εκτιμούν πως η νέα τεχνολογία θα βοηθήσει την αρμονική συνεργασία στον κλάδο. Ο διαφημιστικός όμιλος WPP συνεργάζεται με τη βιομηχανία μικροεπεξεργαστών Nvidia πάνω σε μια πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Αυτή θεωρητικά θα μπορούσε, για παράδειγμα, να δώσει στις αυτοκινητοβιομηχανίες τη δυνατότητα να ενσωματώσουν πλάνα ενός οχήματος σε βίντεο σχεδιασμένα στα μέτρα συγκεκριμένων τοπικών αγορών, χωρίς να χρειάζεται να κινηματογραφήσει διαφορετικές διαφημίσεις ανά τον κόσμο.
Για πολλούς ανθρώπους που παράγουν τέτοιου είδους διαφημίσεις, η επέλαση της τεχνητής νοημοσύνης συνεπάγεται ότι είναι θέμα χρόνου να είναι περιττοί και ξεπερασμένοι από τις εξελίξεις.