Κοινωνικό μέρισμα: Τελικές οδηγίες στους δικαιούχους λίγο πριν λήξει η προθεσμία

Κοινωνικό μέρισμα: Μέχρι τα μεσάνυκτα της Τρίτης (12/12/2017) θα έχουν τη δυνατότητα οι δικαιούχοι να υποβάλουν τις αιτήσεις τουςστην ιστοσελίδαkoinonikomerisma.gr, για το κοινωνικό μέρισμα του 2017.

Κοινωνικό μέρισμα: Τελικές οδηγίες στους δικαιούχους λίγο πριν λήξει η προθεσμία
Κοινωνικό μέρισμα
6'

ΟΛΕΣ ΟΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ - ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΕΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ ΛΑΘΗ ΚΑΙ «ΠΑΓΙΔΕΣ»

Συνολικά 1.195.286 είναι οι εγκεκριμένες αιτήσεις για το κοινωνικό μέρισμα, ποσοστό 49,93%, όπως προκύπτει από τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία (11/12/2017, στις 17:10) που έδωσε στη δημοσιότητα η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης ΑΕ (ΗΔΙΚΑ ΑΕ).

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΗΔΙΚΑ, οι ακυρωμένες αιτήσεις διακριτών νοικοκυριών ανέρχονται σε 281.942, οι μη εγκεκριμένες αιτήσεις διακριτών νοικοκυριών αριθμούν 532.084, οι μη ολοκληρωμένες αιτήσεις (πιθανές μη εγκρίσεις, αναμονή συναίνεσης) είναι 591.243 και οι μη ολοκληρωμένες με πιθανότητα έγκρισης ανέρχονται σε 55.349.

Όπως επισημαίνεται σε ενημερωτικό σημείωμα της ΗΔΙΚΑ, στα ΚΕΠ και στα γραφεία ΑΜΚΑ μπορεί να διορθωθούν προβλήματα με το ΑΜΚΑ, όπως:

- Αφαίρεση του ΑΦΜ από διπλοεγγραφές ΑΜΚΑ ή «άσχετα» άτομα που τυχόν είχαν στο ΑΜΚΑ τους το ΑΦΜ του ενδιαφερομένου (συνήθως σε ζευγάρια όπου και στα δύο ΑΜΚΑ έχει δηλωθεί το ίδιο ΑΦΜ).

- Ενημέρωση ΑΜΚΑ θανόντος με το ΑΦΜ του.

Αυτές οι ενέργειες γίνονται μόνο σε ΚΕΠ και στα γραφεία ΑΜΚΑ. Μάλιστα, διευκρινίζεται ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα εξυπηρέτησης στην ΗΔΙΚΑ και δεν πρέπει ο κόσμος να προσέρχεται στην ΗΔΙΚΑ.

Οι νέες οδηγίες ενημερώνουν τους πολίτες για διορθώσεις που μπορούν να κάνουν για να μην απορριφθεί η δήλωσή τους.

Δείτε αναλυτικά παρακάτω:

Σχετικά με το κριτήριο του ΕΦΚΑ

Αν έχετε υπάρξει ασφαλισμένος κάποια στιγμή και το σύστημα σας δείχνει να μην έχετε ασφαλιστεί:

Πηγαίνετε στον ΕΦΚΑ -στο υποκατάστημα του παλιού σας ταμείου- και ζητήστε να δουν τα στοιχεία σας: ΑΜΚΑ, ΑΦΜ και ασφαλισμένο χρόνο.

Αν έχει πρόβλημα το ΑΜΚΑ ή το ΑΦΜ θα το διορθώσουν και θα μπορείτε την ίδια στιγμή να κάνετε αίτηση.

Αν δεν έχουν πιστοποιήσει χρόνο ασφάλισης (είναι παλιά μεροκάματα κτλ), ζητήστε τους να στείλουν στην ΗΔΙΚΑ το ΑΜΚΑ και το ΑΦΜ σας λέγοντας ότι πιστοποιούν αυτοί τον ένα μήνα τουλάχιστον ασφάλισης. Μέχρι το βράδυ η ΗΔΙΚΑ θα σας έχει καταγράψει σε ειδικό αρχείο που ξεπερνάει το πρόβλημα. Μην στέλνετε απευθείας μήνυμα στην ΗΔΙΚΑ. Τα αγνοούν γιατί δεν μπορούν να κρίνουν αυτοί αν έχετε χρόνο ασφάλισης ή όχι. Αν δεν πάει μήνυμα από τον ΕΦΚΑ η ΗΔΙΚΑ δεν κάνει τίποτα.

Αν δεν έχετε ασφαλιστεί ποτέ, δεν πληροίτε τα κριτήρια. Οπότε δεν έχει νόημα να πάτε στον ΕΦΚΑ να ανοίξετε καρτέλα. Το σύστημα λαμβάνει υπόψη του στοιχεία μόνο πριν την 31/10/2017.

Σχετικά με προβλήματα ή λάθη στα Ε1

Δεν μπορείτε να κάνετε κάτι μέσω των ΔΟΥ. Ακόμα και τροποποιητική να κάνετε δεν θα ληφθεί υπόψη γιατί τα στοιχεία έχουν παγώσει στις 31/10/2017. Μην πηγαίνετε στις ΔΟΥ χωρίς λόγο.

Αν έχετε κάνει λάθος με το ΑΜΚΑ των παιδιών στο Ε1 μπορείτε να προσθέσετε παιδιά μετά τις τελευταίες αλλαγές στην πλατφόρμα αρκεί να έχουν δηλωθεί στο Α21 των οικογενειακών επιδομάτων. Σημείωση: έχει γίνει διόρθωση και δεν εμφανίζεται πλέον η επισήμανση που δεν επέτρεπε να προχωρήσει η αίτηση μετά την προσθήκη τέκνου.

Αν δεν γνωρίζετε τον φιλοξενούμενο: Διαγράψτε τον και θα γίνει καταγγελία στην ΔΟΥ αυτόματα.

Αν κάποιος ήταν φιλοξενούμενος σε παραπάνω από έναν οικοδεσπότη: ο φιλοξενούμενος ορίζει με ποιο νοικοκυριό θα μείνει μέσω της συναίνεσης που δίνει. Οι υπόλοιποι μπορούν να τον διαγράψουν καταγγέλοντας τον αλλά επειδή η ΔΟΥ θα δει ότι ήταν όντως φιλοξενούμενος αυτού που τον καταγγέλλει αλλά όχι για όλο το χρόνο, δεν θα υπάρξει κάποια επίπτωση. Μην το φοβάστε.

Αν έχετε κάνει λάθος με το ΑΜΚΑ του παιδιού και έχετε βάλει άλλου παιδιού το ΑΜΚΑ, διαγράψτε το. Αλλιώς θα απορριφθεί η αίτηση σας.

Για αυτούς που έχουν δηλώσει λάθος ότι έχουν πολυτελή διαβίωση, για το τεκμαρτό κτλ: Δεν μπορούμε στα πλαίσια του Κοινωνικού Μερίσματος να επαναπροσδιορίσουμε τον τρόπο φορολόγησης ή τον κώδικα φορολογίας. Αυτή είναι μια κουβέντα που πρέπει να γίνει στα πλαίσια της φορολογίας και όχι με το Κοινωνικό Μέρισμα.

Αν λείπει όλη η οικογένεια σας από την αίτηση: Δείτε τις επισημάνσεις στην αίτηση. Αν ο αιτών ή η σύζυγος ξεπερνάνε το μέγιστο εισόδημα (9000€ * 3= 27.000€) ή την περιουσία (180.000€) ή τους τόκους ή υπάρχει ένδειξη πολυτελούς διαβίωσης, ή δεν έχετε περάσει από το σύστημα Κοινωνικής Ασφάλισης ή δεν έχετε υποβάλλει Ε1, ή αποτυγχάνει η αίτηση σας σε οποιοδήποτε άλλο κριτήριο, το σύστημα δεν συνθέτει το νοικοκυριό γιατί δεν υπάρχει νόημα. Απορρίπτει άμεσα την αίτηση.

Αν εμφανίζεστε με περιουσία 180.001 € δεν απορρίπτεστε για ένα ευρώ, απλά η ΑΑΔΕ προστατεύοντας σας δεν στέλνει την πραγματική αξία της περιουσίας σας.

Άλλα θέματα

Να διαβάζετε όλες τις επισημάνσεις στο τέλος της αίτησης. Είναι πολύ κατατοπιστικές.

Αν έχετε πρόβλημα με την συσχέτιση ΑΜΚΑ-ΑΦΜ: Πηγαίνετε στα ΚΕΠ. Εκεί θα αποκατασταθεί το πρόβλημα σας.

Αν ο οικοδεσπότης έχει πεθάνει και το σύστημα -αν δοκιμάσετε σήμερα (όχι αν έχετε δοκιμάσει πριν μέρες)- δεν σας επιτρέπει να κάνετε αίτηση λέγοντας ότι είστε φιλοξενούμενοι, υπάρχει πρόβλημα με τον ΑΜΚΑ του θανόντος. Πηγαίνετε στα ΚΕΠ και ζητήστε τους να ενημερώσουν το ΑΜΚΑ του θανόντος με το ΑΦΜ του (αυτοί θα το στείλουν στην ΗΔΙΚΑ να το κάνει γιατί το ΑΜΚΑ είναι κλειδωμένο λόγω θανάτου). Το ΑΦΜ του θανόντος είναι κλειδί για το σύστημα για να βρει το ΑΜΚΑ και να καταλάβει ότι είναι θανών ο οικοδεσπότης σας. Αίτηση θα κάνετε με τους δικούς σας κωδικούς taxis net όχι με του θανόντος.

Αν η αίτηση σας ακυρώθηκε εκ των υστέρων από το σύστημα, είτε τα στοιχεία της αίτησης ήταν λανθασμένα είτε την αίτηση την έχει κάνει η σύζυγος φιλοξενούμενου νοικοκυριού. Αν έχετε δώσει στοιχεία επικοινωνίας θα έχετε λάβει και σχετική ειδοποίηση.

Για να κάνετε επαναξιολόγηση, πρέπει να μην έχετε καμιά αίτηση σε κατάσταση "νέα" ή "εγκεκριμένη". Επίσης πρέπει να είστε το άτομο που υπέβαλε την αίτηση.

Διαβάστε ΕΔΩ όλες τις τελευταίες ειδήσεις για το κοινωνικό μέρισμα

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή