Παρασκευόπουλος: Απορρίπτει τα περί φωτογραφικών διατάξεων στις αποφυλακίσεις
Δύο είναι τα επίμαχα ζητήματα που βρίσκονται στο επίκεντρο της αντιπαράθεσης κυβέρνησης και αντιπολίτευσης στη συζήτηση που γίνεται αυτή την ώρα στην Ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο που αφορά στην κατάργηση των φυλακών κράτησης Γ΄ Τύπου.
Η ευεργετική διάταξη που δίνει τη δυνατότητα αποφυλάκισης του Σάββα Ξηρού και η συνεχιζόμενη κατάληψη για 18η μέρα της πρυτανείας του Πανεπιστημίου Αθηνών από αντιεξουσιαστές.
Ανοίγοντας τη συζήτηση, ο υπουργός Δικαιοσύνης Νίκος Παρασκευόπουλος υπεραμύνθηκε του νομοσχεδίου, χαρακτήρισε «οφθαλμοφανώς αβάσιμα τα όσα ισχυρίζονται κάποιοι για μαζικές αποφυλακίσεις» και απέρριψε κατηγορηματικά τις κατηγορίες περί φωτογραφικών διατάξεων.
Ο κ. Παρασκευόπουλος επέμεινε ότι οι ευνοούμενοι των ρυθμίσεων είναι πολλοί και δεν αφορούν μόνο δύο ανθρώπους στον Κορυδαλλό που θα ωφεληθούν αλλά και άλλους που βρίσκονται σε άλλες φυλακές
«Είναι συκοφαντία ότι κάποιες από αυτές τις ρυθμίσεις είναι διάλογος με τρομοκράτες, εξεγερμένους κ.λπ. Το νομοσχέδιο πρώτα καταρτίστηκε και μετά υπήρξαν οι αντιδράσεις» τόνισε ο κ. Παρασκευόπουλος.
Ο υπουργός Δικαιοσύνης σημείωσε επίσης ότι «δεν είναι η πρώτη φορά που εισάγονται εξαιρέσεις και νομοθετήματα με βάση κοινωνικά αιτήματα της εποχής, ούτε είναι πρωτοφανές θέμα να γίνεται διάλογος με κρατουμένους ή εξεγερμένους».
Έφερε ως παράδειγμα την εξέγερση των κρατουμένων το 1990 στις φυλακές Κορυδαλλού, που ζητούσαν διάλογο με τον υπουργό Δικαιοσύνης της ΝΔ Αθανάσιο Κανελόπουλο, ο οποίος «έκλεισε τα αυτιά του στις σειρήνες και έκανε διάλογο με τους κρατουμένους».
«Τους κάλεσε στο υπουργείο. Τους κέρασε και πίτσες. Ως προϊόν του διαλόγου προέκυψε ένα νομοσχέδιο που έκανε ρυθμίσεις με κάποια από τα αιτήματά τους», ανέφερε.
Ακόμα, επικαλέστηκε την εξέγερση του 1996 στις φυλακές της Πάτρας, όπου ο τότε υπουργός Ευάγγελος Βενιζέλος «προς τιμή του, αντί να δώσει εντολή να μπει η αστυνομία στις φυλακές της Πάτρας, έκανε διάλογο, έγινε η συζήτηση, προέκυψε νομοθέτημα που δέχτηκε τα περισσότερα αιτήματα των κρατουμένων».
«Ο νόμος καταξιώθηκε και οι ρυθμίσεις του ισχύουν ως σήμερα. Πώς μπορεί στον σημερινό ελληνικό πολιτισμό να εμφανίζεται ο διάλογος ως επάρατος;», επεσήμανε ο κ. Παρασκευόπουλος.