Στα επίπεδα προ πανδημίας τα Χριστουγεννιάτικα ψώνια στις ΗΠΑ
Έρευνα της Deloitte σημειώνει ότι οι καταναλωτές στις ΗΠΑ θα ξοδέψουν 1650 δολάρια κατά μέσο όρο για δώρα στην εορταστική περίοδο
Τα ψώνια των Χριστουγέννων στις ΗΠΑ φέτος αναμένεται να φτάσουν ή και να ξεπεράσουν εκείνα της προπανδημικής εποχής για πρώτη φορά, υποστηρίζει έρευνα της Deloitte. Η διαφορά φέτος είναι ότι οι περισσότεροι από τους καταναλωτές έχουν σχεδιάσει να ξοδέψουν τα διαθέσιμά τους όχι σε δώρα αλλά σε αντικείμενα που αφορούν περισσότερο τους ίδιους προσωπικά όπως η διακόσμηση του σπιτιού τους, ρούχα ή έπιπλα σε ποσοστό 82% των 4.330 ερωτηθέντων από 77% πέρυσι. Το ποσοστό απέχει ακόμα από το 88% του 2019, αλλά βρίσκεται σε ανοδική πορεία.
Άνοδος κατά 9% σε σχέση με πέρυσι σημειώνεται στην πρόθεση των καταναλωτών να αγοράσουν δώρα για τους οικείους τους, αλλά τουλάχιστον ένα δώρο θα περικοπεί από τα Χριστουγεννιάτικα ψώνια. Η έρευνα σημειώνει επίσης ότι οι καταναλωτές αναμένεται να δαπανήσουν το ποσό των 1.652 δολαρίων κατά μέσο όρο στην επερχόμενη εορταστική περίοδο, ποσό αυξημένο κατά 14% από πέρυσι και σαφώς μεγαλύτερο από τα 1.496 δολάρια που δαπάνησαν το 2019.
Φέτος αναμένεται επίσης ότι πολλοί καταναλωτές θα καταφύγουν στη λύση της δωροκάρτας όπου θεωρούν ότι οι τιμές των προϊόντων έχουν αυξηθεί αισθητά.
Αν και οι καταστηματάρχες προσπαθούν να φέρουν την εκκίνηση της εορταστικής περιόδου πιο νωρίς, τον Οκτώβριο, τα 2/3 των καταναλωτών δεν φαίνεται να είναι διατεθειμένοι να βάλουν το χέρι στην τσέπη για δώρα πριν την Ημέρα των Ευχαριστιών (23 Νοεμβρίου), την Black Friday (24 Νοεμβρίου) και την εβδομάδα που ξεκινάει αμέσως μετά, με την Cyber Monday.
Σημειώνεται ότι τα έξοδα Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου σε δώρα είναι ένα καλό βαρόμετρο όσον αφορά στην καταναλωτική δύναμη, ενώ όσον αφορά στους εμπόρους, οι πωλήσεις της εορταστικής περιόδου αντιπροσωπεύουν το 1/5 ολόκληρης της χρονιάς.