Η υβριδική Corvette E-Ray έχει ένα καυτό μυστικό
Είναι πράγματι εντυπωσιακό πως κάθε φορά οι μηχανικοί βρίσκουν τρόπους να διατηρούν αναλλοίωτα τα DNA των σπορ μοντέλων τους.
Του Γιάννη Σκουφή
Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα ήταν τόσο του Ford Focus RS με το καταπληκτικό ελεγχόμενο drift-mode ή της τετρακίνητης BMW M5 με ένα πρόγραμμα αποδέσμευσης της μεταφοράς της ισχύος στον εμπρός άξονα για πισωκίνητη απόλαυση.
Η νέα τάξη των πραγμάτων θέλει τα πάντα να εξηλεκτρίζονται και πολλά supercars να αποκτούν υβριδικά συστήματα και ηλεκτρικά μοτέρ. Ένα από τα πιο πρόσφατα δείγματα είναι αυτό της Corvette E-Ray, η οποία είναι υβριδική και έχει και ένα ηλεκτρικό μοτέρ που κινεί αποκλειστικά τους εμπρός τροχούς.
Και επειδή σε πολλούς ίσως να μην αρέσει η ιδέα μιας τετρακίνητης Corvette, οι μηχανικοί σκέφτηκαν να δώσουν την επιλογή της απεμπλοκής του ηλεκτρικού μοτέρ από την μετάδοση ώστε να μπορεί ο οδηγός του αμερικανικού supercar να κάνει ακόμη και burnout.
Τι έκαναν; Δημιούργησαν ένα κρυφό mode. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οδηγός είναι να απενεργοποιήσει το traction control και το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας και στη συνέχεια να τραβήξει ταυτόχρονα και τους δύο μοχλοδιακόπτες (paddles) του τιμονιού.
Τότε ο V8 θα ανεβάσει στροφές μέχρι τις 5.000 σ.α.λ. και όταν ο οδηγός απελευθερώσει τα paddles οι πίσω τροχοί θα αρχίσουν να σπινάρουν χαρίζοντας ένα καυτό burnout. Εννοείται πως ο οδηγός θα πρέπει να κάνει τους κατάλληλους χειρισμούς με το τιμόνι για να ελέγχει το αυτοκίνητο. Τόσο απλά.