To παραδοσιακά supercars μας αποχαιρετούν
Το GT-R της Nissan είναι ένα από τα πιο εμβληματικά και αυθεντικά supercar που επισφραγίζουν ένα τεράστιο κεφάλαιο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Του Γιάννη Σκουφή
Υπάρχουν δεκάδες supercar και η σκέψη πάει φυσικά κατευθείαν στις Ferrari και τις Lamborghini. Ωστόσο, υπάρχουν και άλλες μάρκες, όπως η Corvette ή ακόμη και η λιγότερο glamorous Nissan που έχουν αφήσει το δικό τους στίγμα στα μοντέλα υψηλών επιδόσεων.
Ένα από αυτά είναι και το θρυλικό Nissan GT-R που εμφανίστηκε για πρώτη φορά ως Skyline την δεκαετία του ‘70. Στη δεύτερη του γενιά που παρουσιάστηκε το 1989 απέκτησε και το γνωστό προσωνύμιο Godzilla χάρη στην εμφάνιση και τους πολλούς ίππους του.
Ακολούθησαν διάφορες εκδοχές και το 2007 παρουσιάστηκε η τρέχουσα γενιά που μετρά κοντά στις δύο δεκαετίες παρουσίας στην αγορά.
Αυτή η γενιά ήταν η πρώτη δίχως το Skyline και πάντα έχει κάτω από το καπό της έναν bi-turbo V6 που αρχικά απέδιδε 480 ίππους και στη συνέχεια έχει ανέβει μέχρι και τους 600.
Το GT-R ξεχώριζε ανέκαθεν χάρη στην εμφατική του σχεδίαση, το προηγμένο σύστημα τετρακίνησης, το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις έξι σχέσεις και πολλές άλλες καινοτομίες.
Αποκορύφωμα όλων είναι οι ειδικές εκδόσεις GT-R Nismo που προσφέρουν εκρηκτικές επιδόσεις και φυσικά ανάλογες συγκινήσεις.
Μετά από 17 χρόνια το GT-R με τον κωδικό R35 μας αποχαιρετά οριστικά, μιας και η Nissan ανακοίνωσε πως τον Οκτώβριο η διάθεσή του στην αγορά της Βορείου Αμερικής θα τερματισθεί και για την Ιαπωνία θα υπάρξει μια συλλεκτική έκδοση.
Εις το επανιδείν, έστω και εξηλεκτρισμένα όπως λένε οι φήμες…