Σέρρες: Αλλάζει η χωροθέτηση του σταθμού συμπίεσης του αγωγού TAP
Λύση στο ζήτημα της χωροθέτησης του σταθμού συμπίεσης του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ, στην περιοχή των Σερρών θα αναζητήσουν από κοινού ηΠεριφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και οι εκπρόσωποι της κατασκευάστριας κοινοπραξίας.
Μετά τις αντιδράσεις που είχαν σημειωθεί από τους κατοίκους της περιοχής, ο περιφερειάρχης, Απόστολος Τζιτζικώστας, είχε δεσμευτεί ότι θα επιχειρηθεί αλλαγή της αρχικής χωροθέτησης του σταθμού συμπίεσης.
Σήμερα, συγκάλεσε σύσκεψη παρουσία των αντιπεριφερειαρχών Σερρών, Γιάννη Μωυσιάδη και Περιβάλλοντος, Φάνη Παπά, με τους εκπροσώπους της εταιρείας για το ζήτημα.
Όπως τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας, "συναποφασίσαμε να συσταθεί ειδική ομάδα εργασίας για την αλλαγή χωροθέτησης του σταθμού συμπίεσης. Η σημερινή θέση δε γίνεται αποδεκτή από την Περιφέρεια και το τονίσαμε στους ανθρώπους της εταιρείας. Οι ίδιοι είπαν ότι θέλουν να βοηθήσουν, ακούν τις ανησυχίες της κοινωνίας των Σερρών και συμφώνησαν στην εξεύρεση μιας αμοιβαία αποδεκτής εναλλακτικής λύσης. Πολύ σύντομα θα έχουμε αποτελέσματα, σεβόμενοι τις ανησυχίες των κατοίκων για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και για ενδεχόμενες επιπτώσεις στην υγεία τους. Το αίτημα της κοινωνίας να απομακρυνθεί από κατοικημένες περιοχές ο σταθμός θα ικανοποιηθεί".
Σύμφωνα με τον κ. Μωυσιάδη, η σημερινή θέση του σταθμού είναι πολύ κοντά σε οικισμούς και πυκνοκατοικημένες περιοχές, μεταξύ Νεοχωρίου και Νέου Σκοπού Σερρών. "Προτείναμε εναλλακτικές θέσεις, οι οποίες όμως είχαν προβλήματα. Θα γίνουν νέες προτάσεις και θα αποφασίσει η επιτροπή", σημείωσε.
Σε ό,τι αφορά στις ενστάσεις για την πορεία του αγωγού από καλλιεργήσιμες και εύφορες περιοχές, ο κ. Μωυσιάδης υπογράμμισε πως το θέμα είναι οικονομικό και μόνο και πως αν συμφωνηθεί το επιθυμητό ύψος των αποζημιώσεων δε θα υπάρξει πρόβλημα.
Ο περιφερειάρχης επισήμανε τη σπουδαιότητα του αγωγού για την περιοχή τονίζοντας ότι "μας βάζει στον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη" και δήλωσε ότι στην Κεντρική Μακεδονία θα δημιουργηθούν λόγω του συγκεκριμένου έργου 2.000 νέες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας. "Ζητήσαμε από την εταιρία όλες οι προσλήψεις να προέλθουν από κατοίκους της περιοχής", σημείωσε.
Οι εκπρόσωποι της εταιρίας δήλωσαν πως οι εργασίες θα ξεκινήσουν το 2016 και θα ολοκληρωθούν το 2020, ενώ στην Ελλάδα θα κατασκευαστεί το 80% του αγωγού εντός ΕΕ (το 25% στην Κεντρική Μακεδονία).
Voria.gr
Διαβάστε επίσης: Ωραιόκαστρο: Διαμαρτυρία των εργαζομένων της «Άρσις»