Στο 2,2% αυξήθηκε ο πληθωρισμός τον Σεπτέμβριο – Που σημειώθηκαν οι μεγαλύτερες αυξήσεις

Στο 2,2% ανήλθε ο πληθωρισμός τον Σεπτέμβριο σε ετήσια βάση, με τις αυξήσεις στα καύσιμα, την ενέργεια και στα είδη διατροφής να είναι σε πολλές περιπτώσεις διψήφιες ή και τριψήφιες.

Στο 2,2% αυξήθηκε ο πληθωρισμός τον Σεπτέμβριο – Που σημειώθηκαν οι μεγαλύτερες αυξήσεις
INTIME
2'

Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Σεπτεμβρίου 2021 με τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2020 προέκυψε αύξηση 2,2% έναντι μείωσης 2,0% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2020 με το 2019.

Ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή κατά τον μήνα Σεπτέμβριο 2021, σε σύγκριση με τον Αύγουστο 2021, παρουσίασε αύξηση 2,4% έναντι αύξησης 2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2020 - Σεπτεμβρίου 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2019 - Σεπτεμβρίου 2020, παρουσίασε μείωση 0,4% έναντι μείωσης 0,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2019 - Σεπτεμβρίου 2020.

Οι μεγαλύτερες αυξήσεις

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 2,2% τον μήνα Σεπτέμβριο 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2020, προήλθε κυρίως από τις αυξήσεις στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

  • 7,8% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, καινούργια αυτοκίνητα, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
  • 4,7% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.
  • 3,1% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί, αρνί και κατσίκι, νωπά ψάρια, αυγά, ελαιόλαδο, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, σοκολάτες-προϊόντα σοκολάτας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: δημητριακά για πρωινό, χοιρινό, αλλαντικά, γιαούρτι, γλυκά κουταλιού-μαρμελάδες-μέλι.
  • 0,9% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • 0,6% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις οικιακές υπηρεσίες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές.
  • 0,5% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία. • 0,1% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από την μείωση κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.
Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή