Στο τραπέζι το σχέδιο ενεργειακής μετάβασης

Την παρέμβαση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για ένα «ρεαλιστικό» σχέδιο ενεργειακής μετάβασης, όπου το φυσικό αέριο θα συνεχίσει να παίζει ρόλο-γέφυρα μαζί με άλλα ανανεώσιμα καύσιμα, όπως το μεθάνιο και το υδρογόνο, φέρεται να ζήτησε ο διευθύνων σύμβουλος της ιταλικής Snam (λίντερ της κοινοπραξίας που ελέγχει ο ΔΕΣΦΑ) Στέφανο Βενιέρ, που βρίσκεται από χθες στην Αθήνα και επισκέφθηκε το Μαξίμου. 

Στο τραπέζι το σχέδιο ενεργειακής μετάβασης
AP
1'

Η συμμετοχή του φυσικού αερίου στο μείγμα καυσίμου είναι ένα από τα σημεία τριβής μεταξύ ΔΕΣΦΑ και ΥΠΕΝ και η διευθύνουσα σύμβουλος του Διαχειριστή, Μαρία-Ρίτα Γκάλι, έχει εκφράσει ανοιχτά τη διαφωνία της με τις προβλέψεις στο αναθεωρημένο σχέδιο του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) για τη μείωση της συμμετοχής του κατά 50% το 2030.

Με το νέο ΕΣΕΚ τίθεται ο στόχος της συνολικής μείωσης εκπομπών αερίων ρύπων κατά 47% το 2030.

Με το κείμενο δίνεται επίσης μεγάλη βαρύτητα στην ανάπτυξη των ΑΠΕ, του υδρογόνου και των συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας.

Ειδικότερα οι στόχοι που τίθενται μέχρι το 2030 είναι:

1. Η αύξηση της συμμετοχής των ΑΠΕ στην τελική κατανάλωση στο 45% από 35%.

2. Η βελτίωση κατά 6% της ενεργειακής αποδοτικότητας.

3. Η αύξηση της συμμετοχής των ΑΠΕ στην ηλεκτροπαραγωγή στο 80% από 61% το 2019.

4. Η αύξηση της συμμετοχής των ΑΠΕ στη θέρμανση και ψύξη το 2030 στο 47% όταν ο στόχος ήταν με το τρέχον ΕΣΕΚ το 43%

5. Η συμμετοχή των ΑΠΕ στις μεταφορές αυξάνεται στο 32% από 19%

6. Αυξάνεται η συμμετοχή των συνθετικών καυσίμων στο 3,4% από 0% σήμερα.

7. Τα προηγμένα βιοκαύσιμα (αγροτικά υπολείμματα και τηγανέλαια) θα ανέλθουν το 2030 στο 2,18% από 1,7%

8. Και τα συμβατικά βιοκαύσιμα θα φτάσουν στο 1,7%.

9. Η 100% ηλεκτροκίνηση στα επιβατικά οχήματα το 2030.

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή