«Βόμβα» στην Παιδεία: Πανελλαδικές τέλος!
Μια σειρά αλλαγών προανήγγειλε ο υπουργός Παιδείας στη Βουλή, με πιο σημαντική αυτή της κατάργησης των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
ΠΟΙΟΥΣ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΠΟΙΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων αφορά, όπως ξεκαθαρίστηκε, τους μαθητές που θα μπουν την επόμενη σχολική χρονιά, στην Α' Λυκείου.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Κώστας Γαβρόγλου, «είναι απαραίτητο το Λύκειο να απονέμει ένα αξιόπιστο εθνιικό απολυτήριο που θα αποτελέσει και τη βάση για το νέο σύστημα εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο. Ελπίζουμε μέχρι τον Μάρτιο να ολοκληρωθούν οι συζητήσεις ώστε να ληφθούν οι απαραίτητες πολιτικές αποφάσεις και να γνωρίζουν όσοι θα είναι στην Α' Λυκείου ποιο θα είναι το νέο σύστημα. Να προγραμματίσουμε δηλαδή σε βάθος τριετίας. Μέχρι τότε θα ισχύσουν οι Πανελλαδικές με τη σημερινή τους μορφή», συμπλήρωσε ο υπουργός Παιδείας.
Όπως σημειώνει η εφημερίδα «Τα Νέα», άλλη σημαντική αλλαγή που ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας αφορά στον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών σε δημοτικά και γυμνάσια. Έτσι, σε ολόκληρη την Υποχρεωτική Εκπαίδευση ξεκινά πιλοτικό πρόγραμμα περιγραφικής αξιολόγησης που σταδιακά θα επεκταθεί σε όλα τα σχολεία το 2018-19. Η πιλοτική φάση, σύμφωνα με προκήρυξη επιμόρφωσης εκπαιδευτικών που δημοσιοποιήθηκε ήδη, θα αφορά τουλάχιστον 65 δημόσιες σχολικές μονάδες (13 νηπιαγωγεία, 26 δημοτικά, 26 γυμνάσια), οι οποίες θα λειτουργήσουν ως «πιλοτικά σχολεία».
Παράλληλα, το 2017 αναμένεται να ξεκινήσει και η αυτοαξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών (αποτελεί συμφωνία με τους θεσμούς), προκειμένου να εξεταστούν μόνιμες προσλήψεις και να αυξηθεί η χρηματοδότηση στην Παιδεία.
Σύμφωνα με τον κύριο Γαβρόγλου, «σε καμία περίπτωση δεν θα έχουν τιμωρητικό χαρακτήρα, ούτε βέβαια θα συνδέονται με μισθούς ή απολύσεις. Στόχος είναι να δημιουργηθεί κουλτούρα συνεργατικού σχεδιασμού με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας της παιδαγωγικής πράξης μέσα σε κλίμα εμπιστοσύνης και ασφάλειας».
Τέλος, σύμφωνα με το δημοσίευμα, μεταξύ των αλλαγών στην Παιδεία, προβλέπεται και η επέκταση λειτουργίας του ενιαίου τύπου Ολοήμερου ώστε να συμπεριλάβει και μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια δημοτικά σχολεία. Στόχος επίσης είναι να βελτιωθεί το πρόγραμμα ώστε η φοίτηση των μαθητών σε αυτά, να αποκτήσει ουσιαστικό παιδαγωγικό χαρακτήρα και να μην μοιάζει με απλή φύλαξη.