Σαχινίδης: Έχουν επισημανθεί αποκλίσεις στις συζητήσεις με την τρόικα
«Είναι γεγονός ότι με βάση τις συζητήσεις που έχουν γίνει, έχουν επισημανθεί αποκλίσεις. Το ερώτημα το οποίο θέτει κανείς σε αυτή την περίπτωση είναι: ποιες είναι οι πηγές αυτών των αποκλίσεων; Είναι η μη εφαρμογή νομοθετημένων αποφάσεων που οδηγούν σε περικοπές ή αυξήσεις φορολογικών εσόδων, ή είναι το αποτέλεσμα της βαθύτερης ύφεσης;
Στη περίπτωση που το πρόβλημα προκύπτει από τη βαθύτερη ύφεση τότε, μία από τις μεγαλύτερες, αν θέλετε, επιτυχίες της διαπραγμάτευσης στο δεύτερο πρόγραμμα οικονομικής πολιτικής ήταν η ενσωμάτωση της ρήτρας ύφεσης», ανέφερε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Φίλιππος Σαχινίδης αναφορικά με τις αποκλίσεις στο πρόγραμμα προσαρμογής, μιλώντας σε τηλεοπτική εκπομπή.
Σε ό,τι αφορά τον ενιαίο φόρο για τα ακίνητα, ο πρώην Οικονομικών υπογράμμισε πως θα τεθεί σε πλήρη εφαρμογή από το 2014 και συμπλήρωσε: «Απλώς θα εφαρμοστεί με έναν ιδιαίτερο τρόπο το 2013, λόγω των ειδικών συνθηκών, αφού το 2013 θα χρησιμοποιηθεί και ο μηχανισμός είσπραξης της ΔΕΗ, θα χρησιμοποιηθεί και ο μηχανισμός των εφοριών».
Στο ερώτημα εάν θα είναι ωφελημένοι οι πολίτες, τόνισε: «Οι αρχηγοί, εξερχόμενοι από τη σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, προσδιόρισαν με σαφήνεια -τουλάχιστον οι δύο που τοποθετήθηκαν- ότι πηγαίνουμε σε ένα καθεστώς το οποίο θα οδηγήσει σε ελάφρυνση, σε ένα καθεστώς ενιαίου φόρου, ο οποίος θα περιλαμβάνει και αφορολόγητο, αλλά θα ενσωματώνει και μία κλίμακα η οποία θα καθιστά τον φόρο προοδευτικό. Αυτά όλα καταδεικνύουν ότι η πολιτική βούληση επιθυμεί τα χαρακτηριστικά του ενιαίου φόρου να είναι δικαιότερα, να οδηγούν σε δικαιότερη κατανομή των φορολογικών βαρών».
Για το ενδεχόμενο ρύθμισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών σε πολλές δόσεις σημείωσε ότι «οι συζητήσεις έχουν καθυστερήσει, διότι αναζητείται ένας τρόπος να εξασφαλιστεί η συναίνεση ως προς τα χαρακτηριστικά αυτού του μόνιμου μηχανισμού ρύθμισης φορολογικών και ασφαλιστικών» και προσέθεσε ότι η τρόικα λέει πως «στην περίπτωση της Ελλάδας, θα προχωρήσουμε στη δημιουργία δύο μηχανισμών: ένας μηχανισμός ο οποίος θα παραμείνει και θα χρησιμοποιείται όταν οι συνθήκες είναι φυσιολογικές, και ένας δεύτερος μηχανισμός [που θα λειτουργεί] σε έκτακτες συνθήκες, σε χώρες -σαν και την Ελλάδα- που βρίσκονται αντιμέτωπες με τεράστια κρίση ρευστότητας».