Η Nissan παρουσίασε το παγωτατζίδικο του μέλλοντος
Η Nissan βγάζοντας το ICE (Internal Compustion Engine- κινητήρας εσωτερικής καύσης) από τα βαν πώλησης παγωτού, δημιούργησε ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο πρωτότυπο όχημα, το οποίο και παρουσίασε στη Μεγάλη Βρετανία.
Του Γιάννη Σκουφή
Για την υλοποίηση αυτού του εγχειρήματος, η ιαπωνική εταιρεία συνεργάστηκε με την Mackie's of Scotland, μια οικογενειακή επιχείρηση γαλακτοπαραγωγής και παγωτού, που τροφοδοτείται με ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, όπως ο άνεμος και ο ήλιος.
Τα περισσότερα φορτηγά πώλησης παγωτού λοιπόν διαθέτουν κινητήρες πετρελαίου που λειτουργούν συνεχώς, προκειμένου να διατηρηθεί η ψύξη. Κάτι που μπορεί να αποδειχθεί μελλοντικά προβληματικό, ειδικά σε κάποιες πόλεις του Ηνωμένου Βασιλείου, που ήδη προσπαθούν να απαγορεύσουν ή να επιβάλουν πρόστιμα στη διέλευση των οχημάτων αυτών.
Το συγκεκριμένο πρωτότυπο φορτηγό της Nissan, αποτελεί μια ιδανική λύση για τους πλανόδιους πωλητές που θέλουν να μειώσουν το δικό τους «αποτύπωμα» άνθρακα και βασίζεται στο e-NV200, το αμιγώς ηλεκτροκίνητο ελαφρύ επαγγελματικό όχημα της μάρκας. Καθώς ο ηλεκτροκινητήρας του οχήματος τροφοδοτείται από μια μπαταρία 40kWh, ο εξοπλισμός του φορτηγού για το παγωτό, που περιλαμβάνει ένα μηχάνημα σερβιρίσματος μαλακού παγωτού, συρτάρι κατάψυξης και ψυγείο ποτών, τροφοδοτείται από το νέο-αποκαλυφθέν Nissan Energy ROAM.
Πρόκειται για φορητό σύστημα ισχύος αποτελούμενο από κυψέλες ιόντων λιθίου, που ανακτώνται από ηλεκτροκίνητα οχήματα πρώτης γενιάς της Nissan (παραγωγής από το 2010 και μετά). Με αυτό τον τρόπο, παρέχεται η ευκαιρία για μια βιώσιμη ζωή δεύτερου κύκλου, για τις μπαταρίες ενός Nissan EV.
Το e-NV200 ως παγωτατζίδικο μπορεί να διανύσει έως και 200 χιλιόμετρα χωρίς φόρτιση, ενώ οι δύο μονάδες της Nissan Energy ROAM, έχουν συνδυασμένη χωρητικότητα αποθήκευσης 1,4kWh και η κάθε μια μπορεί να προσφέρει ισχύ έως και 1 kW. Μπορούν να επαναφορτιστούν είτε από τροφοδοσία 230V (μια πλήρης φόρτιση διαρκεί περίπου μία ώρα), είτε από τη συστοιχία ενός ηλιακού πάνελ που βρίσκεται στην οροφή του φορτηγού (με πλήρη επαναφόρτιση σε 2 έως 4 ώρες).
Αντί για ένα ηχείο που εκπέμπει ηχητικά μηνύματα για να προσελκύσει πελάτες το πρωτότυπο φορτηγό έχει ένα έξυπνο κουμπί που δημιουργεί ένα tweet της ακριβούς θέσης του, χρησιμοποιώντας την παγκόσμια υπηρεσία διευθύνσεων της What3Words.
Η What3Words, κάνει κατάτμηση των τοποθεσιών σε κλίμακα 3m x 3m, όπου «βαφτίζει» την καθεμιά με μια μοναδική διεύθυνση τριών λέξεων, όπως π.χ. ///trendy.angel.define που είναι ένα σημείο μπροστά από την θάλασσα στο Brighton & Hove, στο Ηνωμένο Βασίλειο. Αυτό σημαίνει ότι οι πελάτες μπορούν εύκολα να βρουν την ακριβή θέση του φορτηγού σε ένα πάρκο ή κοντά στη θάλασσα, εκεί δηλαδή που δεν υπάρχει η κανονική ονομασία των οδών.
Χάρη στην αμφίδρομη δυνατότητα φόρτισης του e-NV200, οι ιδιοκτήτες του μπορούν ακόμη και να κερδίσουν εισόδημα το χειμώνα, όταν το φορτηγό δεν χρησιμοποιείται και τόσο συχνά.
Μέσω ενός φορτιστή V2G (Vehicle-to-Grid), η μπαταρία του e-NV200 μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αποθήκευση της πλεονάζουσας ενέργειας από το εθνικό δίκτυο (ή για παράδειγμα από τις ανανεώσιμες πηγές του ανέμου και του ήλιου) και στη συνέχεια να την επιστρέψει στο δίκτυο όταν την χρειάζεται. Αυτή η τεχνολογία μπορεί να συμβάλει στην εξισορρόπηση του ενεργειακού ισοζυγίου κατά τις ώρες αιχμής, καθώς και στην παροχή πρόσθετων εσόδων για τους ιδιοκτήτες του EV, όταν το όχημά τους δεν οδηγείται.
Δείτε περισσότερες φωτοργαφίας από το παγωτατζίδικο του μέλλοντος στην gallery που ακολουθεί: