Γίνεται πραγματικότητα η πεζοδρόμηση της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας
Στην τελική ευθεία μπαίνει η πεζοδρόμηση της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας, η μελέτη της οποίας πήρε χτες τη θετική γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου.
Πλέον, ο δρόμος, όπως σχεδιάστηκε από την εταιρεία Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων και Αναπλάσεις, θα αποδοθεί στο μεγαλύτερο μέρος του στους πεζούς -η διέλευση των τραμ και των τρόλεϊ δεν θα σταματήσει-, ολοκληρώνοντας τον μεγάλο αρχαιολογικό περίπατο, ο οποίος θα ξεκινά από το Παναθηναϊκό Στάδιο και θα καταλήγει στον Κεραμεικό.
Συγκεκριμένα, στα μόνα τροχοφόρα που θα επιτρέπεται η διέλευση είναι στα τραμ (άνοδος και κάθοδος) και στα τρόλεϊ (μόνο άνοδος), φυσικά και στα αυτοκίνητα πρώτης ανάγκης, η εξυπηρέτηση των οποίων προβλέπεται σε κάθε πεζόδρομο.
Μάλιστα, με την πεζοδρόμηση αλλά και επεμβάσεις, όπως η αντικατάσταση των στύλων ηλεκτροδότησης των δύο μέσων μαζικής μεταφοράς και η τοποθέτηση σε αρμονική διάταξη νέων «κομψότερων», οι συμπληρωματικές δεντροφυτεύσεις, η διατήρηση των καλαίσθητων κιγκλιδωμάτων στην περιοχή του Ζαππείου, η βελτίωση της περίφραξης σε όλη τη διαδρομή της οδού και η πρόβλεψη για τη συλλογή των όμβριων υδάτων, η εικόνα της περιοχής αλλάζει.
Με αυτόν τον τρόπο, οι πεζοί θα έχουν τη δυνατότητα να συνδεθούν καλύτερα με την ιστορία και την περιβαλλοντική ταυτότητα της πόλης, απολαμβάνοντας τα μνημεία της και αποκτώντας έναν ενιαίο χώρο πρασίνου 500 στρεμμάτων, όση και η έκταση από τον Εθνικό Κήπο μέχρι το Ολυμπιείο.
Τέλος, προβλέπεται η δημιουργία τριών νέων κτιρίων, ελαφριάς και αναστρέψιμης κατασκευής, με σκοπό την ανάπτυξη ήπιων χρήσεων, που θα αποτρέψουν τη δημιουργία ενός ανασφαλούς πεζόδρομου.