Το Facebook έφτιαξε μία ειδική έκδοση για τις εταιρείες
Μία «επαγγελματική» έκδοση του Facebook που απευθύνεται σε εταιρείες που θέλουν να χρησιμοποιούν τα εργαλεία του δημοφιλούς μέσου κοινωνικής δικτύωσης για να ενισχύσουν την παραγωγικότητα των εργαζομένων τους, λανσάρει και επισήμως ο αμερικανικός διαδικτυακός κολοσσός.
Του Δημήτρη Μαλλά
Το Workplace by Facebook, γνωστό μέχρι πρότινος ως Facebook at Work, δεν είναι πλέον σε δοκιμαστική (beta) έκδοση, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι οποιαδήποτε εταιρεία στον κόσμο επιθυμεί να το χρησιμοποιήσει μπορεί να το κάνει, καταθέτοντας απλώς μία αίτηση στην εξης ηλεκτρονική διεύθυνση. Σημειωτέον πως μέχρι τώρα τη νέα υπηρεσία του Facebook, όσο ήταν σε δοκιμαστική περίοδο, έχουν δοκιμάσει περισσότερες από 1000 εταιρείες και οργανισμοί παγκοσμίως, ενώ ο αριθμός των ομάδων που έχουν δημιουργηθεί ξεπερνά τις 100.000.
Το Workplace by Facebook προσφέρει τη δυνατότητα σε μία επιχείρηση να έχει ένα «εσωτερικό» μέσο κοινωνικής δικτύωσης με το δικό του χρονολόγιο, ομάδες συζήτησης, messenger για επικοινωνία μεταξύ όλων των εργαζομένων και γενικότερα να χρησιμοποιεί όλες τις γνωστές υπηρεσίες του Facebook. Παράλληλα, υπάρχουν επιπλέον δυνατότητες όπως είναι οι ομάδες μεταξύ διαφορετικών επιχειρήσεων (multi-company groups) προκειμένου να ενισχύεται η συνεργασία μεταξύ στελεχών από διαφορετικές εταιρείες, εφόσον κάτι τέτοιο απαιτείται για την υλοποίηση ενός επιχειρηματικού σχεδίου.
Σύμφωνα με τους ανθρώπους του Facebook, το Workplace δίνει τη δυνατότητα συνεργασίας μεταξύ όλων των εργαζομένων μίας επιχείρησης οπουδήποτε και αν βρίσκονται. Ακόμη και εργαζομένων, όπως είναι, για παράδειγμα, οι εργαζόμενοι στα καταστήματα λιανικής, τα πληρώματα σε πλοία κ., οι οποίοι δεν έχουν πρόσβαση σε παραδοσιακά εργαλεία συνεργασίας, τα οποία, συνήθως, απαιτούν οι εργαζόμενοι να είναι συνδεδεμένοι σε κάποιο εταιρικό δίκτυο.
Πρακτικά, το Facebook επιδιώκει να αξιοποιήσει την τάση που υπάρχει σε αρκετές χώρες και μεγάλους οργανισμούς να χρησιμοποιούν μέσα κοινωνικής δικτύωσης προκειμένου να ενισχύσουν το επίπεδο της συνεργασίας μεταξύ των εργαζομένων τους, να δημιουργούν πιο εύκολα ομάδες εργασίας και γενικότερα να βελτιώσουν το επίπεδο της εσωτερικής επικοινωνίας. Τέτοιου είδους υπηρεσίες υπάρχουν διαθέσιμες εδώ και αρκετά χρόνια, όπως είναι, για παράδειγμα το Yammer της Microsoft. Δεν είναι πάντως τυχαίο ότι η Microsoft εξαγόρασε έναντι 26 δισ. δολαρίων το LinkedIn, το οποίο αποκαλείται και ως το Facebook για τα στελέχη με προφανή στόχο να εισέλθει δυνατά στο χώρο των εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης για επιχειρήσεις.
Το Facebook ποντάρει στην τεράστια δημοτικότητα που έχει με αποτέλεσμα να είναι πιο εύκολο για μία επιχείρηση να πείσει τους εργαζόμενους να το αξιοποιήσουν και σε επαγγελματικό επίπεδο. Πρακτικά, το περιβάλλον είναι το ίδιο οπότε οι εργαζόμενοι είναι περισσότερο εξοικειωμένοι και δεκτικοί να χρησιμοποιήσουν το Workplace.
Σύμφωνα με το Facebook, αυτή τη στιγμή οι πέντε χώρες όπου υπάρχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για το Workplace είναι η Ινδία, η Νορβηγία, οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Βρετανία και η Γαλλία. Στις επιχειρήσεις που το χρησιμοποιούν ήδη περιλαμβάνονται αρκετές μεγάλες πολυεθνικές όπως η Danone, τα Starbucks και το Booking.com, ενώ έχει ξεκινήσει και ένα πρόγραμμα, σε συνεργασία με την Deloitte, για την προσέλκυση όσο το δυνατόν περισσότερων επιχειρήσεων.
Πάντως, θα πρέπει να επισημανθεί ότι η χρήση του Workplace δεν είναι δωρεάν παρά μόνο για μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς και ακαδημαϊκά ιδρύματα. Οι επιχειρήσεις καλούνται να πληρώσουν 3 δολάρια το μήνα για κάθε χρήστη της υπηρεσίας. Το ποσό πέφτει στα 2 δολάρια το μήνα αν ο αριθμός των χρηστών του Workplace ξεπερνά τους 1000 σε μία επιχείρηση, και στο 1 δολάριο αν ξεπερνούν τους 10.000.
Δείτε περισσότερες φωτογραφίες στην παραπάνω gallery του Newsbomb.gr