Ακόμη και τα τοτέμ της αυτοκίνησης εξηλεκτρίζονται

Η ηλεκτροκίνηση διεισδύει όλο και βαθύτερα στην αυτοκινητοβιομηχανία αντικαθιστώντας τους θερμικούς κινητήρες με ηλεκτρικούς.

Ακόμη και τα τοτέμ της αυτοκίνησης εξηλεκτρίζονται
2'

Του Γιάννη Σκουφή

Προς το παρόν το φαινόμενο αυτό δεν είναι έντονο αλλά με τα χρόνια θα βλέπουμε σπορ αυτοκίνητα, pick-up και κλασικά 4x4 να εξηλεκτρίζονται δίχως επιστροφή. Χαρακτηριστικό είναι πως η Jeep θα διαθέτει σύντομα μόνο εξηλεκτρισμένα μοντέλα, τα οποία σε περίπου μία δεκαετία θα είναι πλήρως ηλεκτρικά.

Το πλάνο αυτό αφορά ακόμη και μοντέλα-τοτέμ της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως είναι το θρυλικό Wrangler. Η τρέχουσα γενιά JL, που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Stellantis στο Τολέδο και στο Οχάιο, αναμένεται να παραμείνει στην παραγωγή μέχρι το 2028.

Ωστόσο, μια ενδιαφέρουσα ανατροπή προβλέπεται για το 2025, όταν αναμένεται η αναβαθμισμένη έκδοση του υβριδικού Wrangler 4xe. Η πιο σημαντική αλλαγή έρχεται με την επόμενη γενιά του Wrangler με τον κωδικό J70, που αναμένεται να πει στην παραγωγή το 2028.

Αυτή η νέα έκδοση θα είναι διαθέσιμη με δύο ηλεκτρικά συστήματα πρόωσης, ένα με μπαταρία και ένα με κινητήρα range extender. Το πιο σημαντικό είναι ότι δεν αναφέρεται καθόλου μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης ή plug-in υβριδικό επιβεβαιώνοντας τις προηγούμενες αναφορές για το γεγονός ότι το επόμενο Wrangler θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό.

Τεχνολογικά αυτό δεν είναι και τόσο μεγάλο πρόβλημα αφού τα ηλεκτρικά μοτέρ προσφέρουν τεράστια ευελιξία στις εκτός δρόμου διαδρομές καθώς μπορούν να λειτουργούν τελείως ανεξάρτητα αντικαθιστώντας τα μπλοκέ και δίχως υπερθερμάνσεις ή φθορές σε συμπλέκτες και διαφορικά, όπως ισχύει στα συμβατικά συστήματα πρόωσης. Από την άλλη, βέβαια, θα πρέπει να βελτιωθούν τα γνωστά πρακτικά θέματα με την αυτονομία και κυρίως τους χρόνους φόρτισης.

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή