Oκτώ προτάσεις του ΕΒΕΠ για την τόνωση της κρουαζιέρας
Επικαιροποιημένες προτάσεις για τη διατήρηση και ποιοτική ανάπτυξη της κρουαζιέρας στον Πειραιά, εν όψει της φιλοξενίας στην πόλη της «Ευρωπαϊκής Ημέρας Θάλασσας 2015» καθώς και της στήριξης του Επιμελητηρίου στην καμπάνια τουριστικής προβολής του Δήμου Πειραιά «Destination Piraeus» απέστειλε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά στον δήμαρχο Πειραιά Ι. Μώραλη, στον αντιπεριφερειάρχη Πειραιά, Γ. Γαβρίλη, στον αντιπεριφερειάρχη Νήσων, Π. Χατζηπέρο και στον πρόεδρο του ΟΛΠ, Γ. Ανωμερίτη.
Στην επιστολή σημειώνεται ότι σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, εφέτος προβλέπεται ισχυρή ανάπτυξη της κρουαζιέρας, καθώς αναμένεται να ταξιδέψουν 23 εκατ. επιβάτες, ενώ οι εταιρείες κρουαζιέρας θα δρομολογήσουν 22 νέα ποντοπόρα κρουαζιερόπλοια, πλοία εξερευνήσεων και άλλων κατηγοριών, με μια επένδυση συνολικού ύψους άνω των 4 δισ. δολαρίων.
Συνοψίζοντας τις ενέργειες που θα μπορούσαν να αποφέρουν σημαντικά οφέλη, χωρίς ιδιαίτερο κόστος, αναφέρει το Επιμελητήριο τις παρακάτω οκτώ:
1. Οργάνωση λιμενικού «cluster» που θα συγκεντρώσει όλες τις υπηρεσίες που μπορεί να χρειαστεί το κρουαζιερόπλοιο με παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσίες σε χαμηλή προσφερόμενη τιμή και με κοινό marketing.
2. Δημιουργία και προώθηση ειδικής εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα που στοχεύει στην τουριστική παρουσίαση του Πειραιά (καταστήματα, μουσεία, ιστορία κ.ά.).
3. Φυσική παρουσία στον χώρο άφιξης κατά την αποβίβαση των επιβατών, ανθρώπων που θα προτείνουν, θα ενημερώνουν και θα προωθούν τους επιβάτες στην πόλη.
4. Κατασκευή διαδραστικών τουριστικών πινακίδων «beacons» στο λιμάνι και την πόλη του Πειραιά, που θα συνδέονται με την εφαρμογή GPS.
5. Δημιουργία διαγράμμισης τουριστικής κυκλικής διαδρομής για πεζούς και ποδηλάτες από το λιμάνι προς το κέντρο της πόλης και αντίστροφα.
6. Διοργάνωση «happenings» στον χώρο του λιμανιού με μπάντες, παραδοσιακούς χορούς, με διαφήμιση παραδοσιακών ελληνικών προϊόντων και γαστρονομίας.
7. Παραστάσεις στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, με γνωστές διεθνώς, αρχαίες τραγωδίες και κωμωδίες στα αγγλικά, για τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων.
8. Προώθηση ελληνικών προϊόντων στα εστιατόρια και τα καταστήματα των κρουαζιερόπλοιων, αλλά και των εμπορικών πλοίων.
Τέλος, υπογραμμίζεται ότι ευθύνη όλων των φορέων θα πρέπει το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των παραπάνω ενεργειών να ολοκληρωθεί πριν την οργάνωση των εκδηλώσεων για την «Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας» που θα φιλοξενηθεί στην πόλη του Πειραιά τον Μάιο του 2015 και το ΕΒΕΠ δηλώνει ότι θα βοηθήσει με κάθε μέσο που διαθέτει στην ανάπτυξη της «homeport» κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, που μπορεί να επιφέρει έως και πενταπλάσια οικονομικά οφέλη, σε σχέση με την «transit» κρουαζιέρα, όχι μόνο για την οικονομία της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, αλλά και για την εθνική οικονομία.