ΟΛΠ: Συλλογικές συμβάσεις, μερίσματα και ιδιωτικοποίηση προ των πυλών
Με σημαντικά θέματα πραγματοποιείται το Σάββατο 13 Ιουνίου η Γενική Συνέλευση του ΟΛΠ , όπως η μερισματική πολιτική -κάτι το οποίο ενδιαφέρει ιδιαίτερα το Δημόσιο που ελέγχει το 74% της εταιρείας- τα πεπραγμένα και τις αμοιβές του, υπό αλλαγή, διοικητικού συμβουλίου.
Της Μαρίνας Πρωτονοταρίου
Αν και ο νέος επικεφαλής στον ΟΛΠ δεν μπορεί να τοποθετηθεί αν δεν προηγηθεί η έγκριση της τοποθέτησής του από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής οι διαδικασίες έχουν ξεκινήσει και συνεδριάζει σήμερα υπό τον Γ. Δραγασάκη η επιτροπή που είναι αρμόδια για την επιλογή του διαδόχου του.
Το θέμα των αμοιβών του Γ. Ανωμερίτη ήταν αγκάθι στις σχέσεις του με το βασικό μέτοχο , το ΤΑΙΠΕΔ που δεν έχει εγκρίνει από το 2012 στις σχετικές γενικές συνελεύσεις τις αμοιβές του, θεωρώντας πως βρίσκονται σε παράβαση του νόμου 3833 του 2010 και πρέπει να μειωθούν ώστε να συνυπολογιστούν στο όριο των 4.750 ευρώ και τα έσοδα από τη σύνταξή του ως βουλευτής.
Το θέμα αυτό δικαιολογεί την ενόχληση του κ. Ανωμερίτη ο οποίος φέυγοντας θύμισε τις προγραμματικές θέσεις της κυβέρνησης για διατήρηση πλειοψηφίας στον ΟΛΠ και ...έριξε τη βόμβα των συλλογικών συμβάσεων. Στο σημερινό διοικητικό συμβούλιο, μια μέρα πριν από την ετήσια γενική συνέλευση και παρά τη διαγωνιστική διαδικασία, θέτει θέμα άμεσης υπογραφής διετούς συλλογικής σύμβασης με όλα τα σωματεία των εργαζομένων. Η προηγούμενη συλλογική σύμβαση έχει λήξει, τρέχει η μετενέργεια και η υπογραφή νέας πρέπει να γίνει εντός το καλοκαιριού, σύμφωνα με πηγές του ΟΛΠ. Εάν δεν προχωρήσει τελικά η υπογραφή της συλλογικής σύμβασης, η κλιμάκωση μπορεί να γίνει απρόβλεπτη με σοβαρές συνέπειες και στην ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης που είναι πλέον στις δεσμεύσεις της κυβέρνησης.
Να θυμίσουμε ότι όταν ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης, που παρέμεινε επί σχεδόν πέντε χρόνια στο τιμόνι του OΛΠ, υπέβαλε και επισήμως την Τρίτη το βράδυ την παραίτησή του στον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα και ανέφερε με ανακοίνωσή του: «η κυβέρνηση δια του ΤΑΙΠΕΔ, που είναι ο κύριος μέτοχος του ΟΛΠ Α.Ε., μετέβαλε τις προγραμματικές της θέσεις επί του θέματος της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού, επί του οποίου η θέση του διαχρονικά ήταν και είναι σαφής ότι τα λιμάνια μετοχικά τελούν υπό την πλειοψηφία του Δημοσίου και της Αυτοδιοίκησης και επιχειρησιακά μέσω Συμβάσεων Παραχώρησης δίδονται σε πολλούς διαχειριστές και χρήστες, πρότυπο που εφαρμόζεται ήδη στο ευρωπαϊκό λιμενικό σύστημα».
Η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην πώληση πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ , ενώ στις επιστολές που έστειλε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ προς τους τρεις ομίλους που είχαν ενδιαφερθεί στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού αναφέρεται πως θα πωληθεί αρχικά το 51% και σταδιακά το υπόλοιπο ποσοστό μέχρι το 67%. Το ΤΑΙΠΕΔ επιδιώκει την υποβολή δεσμευτικών προσφορών στα μέσα Σεπτεμβρίου.
Οι τρεις υποψήφιοι που είχαν εμφανιστεί κατά τη δεύτερη φάση της διαδικασίας και συγκεκριμένα η Cosco, η δανέζικη APM Terminals και η International Container Terminal Services από τις Φιλιππίνες.
Για την κυβέρνηση ο OΛΠ δεν είναι το λιμάνι, αλλά η εταιρεία που το εκμεταλλεύεται με σύμβαση παραχώρησης μέχρι το 2052, η οποία και προβλέπει εισφορά 2% επί των ετησίων εσόδων, ποσοστό που αναμένεται να αναπροσαρμοστεί ανοδικά με τη νέα σύμβαση πριν τις δεσμευτικές προσφορές.