Κικίλιας: Νέο πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού για τις Ελληνίδες και τους Έλληνες, ύψους 30 εκατ. ευρώ
«Τα μέχρι τώρα στοιχεία για τις αφίξεις τουριστών στην Ελλάδα, είναι πολύ ενθαρρυντικά και σε αυτό πρέπει να συμπεριλάβουμε και τις διακοπές του Πάσχα, όπου η Ελλάδα γέμισε με κόσμο από το εξωτερικό», τόνισε ο Βασίλης Κικίλιας.
«Από τον Ιούλιο θα έχουμε νέο πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού για τις Ελληνίδες και τους Έλληνες, ύψους 30.000.000 ευρώ, με δυνατότητα διακοπών όλο το χρόνο, για να στηρίξουμε αυτούς που δε μπορούν ή δεν έχουν», τονίζει ο Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Real News και τον δημοσιογράφο Γιώργο Σιαδημα υπογραμμίζοντας παράλληλα, ότι «στρατηγική του Πρωθυπουργού, της κυβέρνησης και του Υπουργείου Τουρισμού, είναι το μέρισμα, όπως ανέφερα της επιτυχίας από τον τουρισμό να φτάσει στην τσέπη του Έλληνα που δυσκολεύεται αυτήν την εποχή».
«Τα μέχρι τώρα στοιχεία για τις αφίξεις τουριστών στην Ελλάδα είναι πολύ ενθαρρυντικά για την ελληνική οικονομία και για το εισόδημα της μέσης ελληνικής οικογένειας», λέει ο κ. Κικίλιας, αναφέροντας όμως ότι ο πόλεμος επηρεάζει παγκοσμίως το τουριστικό προϊόν.
Όπως σημειώνει «εμείς θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε σκλήρα, κάτι που κάνουμε από την πρώτη ημέρα στο Υπουργείο, ώστε να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό για τη χώρα και θα κάνουμε ταμείο στο τέλος του 2022».
«Tα χρήματα από τον τουρισμό περνούν κάθετα και οριζόντια, άμεσα, χωρίς μεσάζοντες και καθυστερήσεις σε όλους: στον επιχειρηματία της εστίασης, τον εργαζόμενο στον τουρισμό, τον ιδιοκτήτη ενοικιαζόμενων δωματίων, την εφοδιαστική αλυσίδα, τον μεταφορέα, τον ιδιοκτήτη ενός μίνι μάρκετ, τον αγρότη» επισημαίνει, χαρακτηρίζοντας τον τουρισμό ως «λαϊκή οικονομία της χώρας».
Αναφορικά με τη στρατηγική του υπουργείου τουρισμού ο κ. Κικίλιας την περιγράφει ως μια «door too door» στρατηγική προαναγγέλοντας επίσκεψεις στη Ρουμανία που είναι Νο1 στον οδικό τουρισμό, τη Σερβία και τη Γερμανία. «Θα είμαστε εκεί για να στείλουμε το μήνυμα ότι η Ελλάδα είναι το ομορφότερο μέρος του κόσμου» δηλώνει χαρακτηριστικά, λέγοντας ότι η ανάδειξη νέων προορισμών είναι ο λόγος που φέτος για πρώτη φορά στην ιστορία του ο ΕΟΤ και το Υπουργείο Τουρισμού κάνουν καμπάνια και τους 12 μήνες του χρόνου.
Αναλυτικά η συνέντευξη
Τα μέχρι τώρα στοιχεία για τις αφίξεις τουριστών στην χώρα μας τι δείχνουν; Μπορεί να ξεπεράσουν οι αφίξεις ακόμα και το καλοκαίρι του 2019;
Τα μέχρι τώρα στοιχεία για τις αφίξεις τουριστών στην Ελλάδα, είναι πολύ ενθαρρυντικά και σε αυτό κύριε Σιαδήμα πρέπει να συμπεριλάβουμε και τις διακοπές του Πάσχα, όπου η Ελλάδα γέμισε με κόσμο από το εξωτερικό. Θυμίζω ότι μετά από 2 χρόνια η χώρα μας υποδέχτηκε ταξιδιώτες στους χειμερινούς προορισμούς, στο city breakτα Σαββατοκύριακα, κυρίως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και τώρα το πρώτο 20ημερο του Απριλίου τα δεδομένα είναι πραγματικά πολύ θετικά. Θετικά για την ελληνική οικονομία και για το εισόδημα της μέσης ελληνικής οικογένειας. Ζούμε όμως ακόμα σε περιβάλλον πανδημίας και δυστυχώς έχουμε σε εξέλιξη έναν τραγικό πόλεμο στην καρδια της Ευρώπης, που φυσικά επηρεάζουν τον Τουρισμό παγκοσμίως. Εμείς θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε σκλήρα, κάτι που κάνουμε από την πρώτη ημέρα στο Υπουργείο, ώστε να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό για τη χώρα. Όπως έχω πει ταμείο θα κάνουμε στο τέλος του 2022.
Που οφείλεται αυτό; Ο πολεμος στην Ουκρανία δεν μας επηρεάζει;
Όπως είπα ήδη η ενεργειακή κρίση, η ακρίβεια και η γενικότερη ανασφάλεια ως απόρροια του πολέμου μας επηρεάζουν, όπως κάθε χώρα. Όμως πρέπει να πω το εξής.
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας χειρίστηκαν με επιτυχία τις μεγάλες και εξωγενείς προκλήσεις των τελευταίων ετών δημιουργώντας κλίμα εμπιστοσύνης και ασφαλείας στο εξωτερικό για την Ελλάδα.
Το brand name της χωρας αναβαθμίστηκε παγκοσμίως. Η εικόνα άλλαξε προς το καλύτερο και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να έχουμε ισχυρό τουριστικό ρεύμα, που δημιουργεί σήμαντικες προοπτικές ώθησης της ελληνικής οικονομίας μέσω του Τουρισμού.
Η τουριστική σεζόν μπορεί να επιμηκυνθεί και μετά τον Σεπτέμβριο ώστε να δουλέψουν περισσότερο οι εμπλεκόμενοι στον Τουρισμό;
Βεβαίως και μπορεί, άλλωστε θυμίζω ότι αυτή είναι η στρατηγική μας. Το καταφέραμε για τον Οκτώβριο, τον Νοέμβριο, όπου πολλά ελληνικά νησιά όπως η Ρόδος και η Κέρκυρα είχαν τουρισμό και τους μήνες Δεκέμβριο έως και Μάρτιο, στον χειμερινό τουρισμό. Να σημειώσω ότι ήταν η πρώτη φορά που το Υπουργείο Τουρισμού και ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού έκανε καμπάνια για την προβολή του χειμερινού τουρισμού και ήρθαν επισκέπτες στα χιονοδρομικά μας από τα Χανιά μέχρι βεβαίως την Ήπειρο.
Αρχές Μαρτίου αφίχθησαν τα πρώτα κρουαζιερόπλοια σε Πειραιά, Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο, νωρίτερα από ποτέ.
Όπως νωρίτερα από ποτέ στις 7 Μαρτίου ξεκίνησαν οι πρώτες απευθείας πτήσεις από την Αμερική.
Πάνω από 470.000 ταξιδιώτες θα έρθουν φέτος στην Αθήνα από Ουάσιγκτον, Σικάγο, Άτλαντα, Βοστόνη και Νέα Υόρκη μέσω του Ελευθέριος Βενιζέλος. Στόχος και μέριμνά μας μας είναι να έχουμε τουρίστες και επισκέπτες στην Ελλάδα όλο τον χρόνο.
Η ανάδειξη νέων προορισμών στην χώρα μας μπορεί να αυξήσει και αλλο τις αφίξεις;
Η ανάδειξη νέων προορισμών είναι ο λόγος που φέτος για πρώτη φορά στην ιστορία του ο ΕΟΤ και το Υπουργείο Τουρισμού κάνουν καμπάνια και τους 12 μήνες του χρόνου. Για χειμερινούς και ηπειρώτικους προορισμούς, για city break σε Αθηνα, Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις και φυσικά για όλους τους νησιωτικούς προορισμούς και ιδιαιτέρα τους λιγότερο προβεβλημένους. Αυτή η έννοια μας. Να φωτίσουμε τους λιγότερο προβεβλημένους προορισμούς, τις απαράμιλλες ομορφιές, άγνωστες σε πολλούς ταξιδιώτες, που βρίσκονται σε κάθε γωνιά της πατρίδας.
Είναι εξίσου σημαντικό, πέραν της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης που αποτελούν στρατηγική μας στόχευση για την τουριστική ανάπτυξη, ότι ο τουρισμός αποτελεί το ισχυρότερο μέσο περιφερειακης ανάπτυξης και τόνωσης της οικονομίας. Στα μικρά μας νησιά και στις ορεινές μας περιοχές συρρέουν επενδύσεις και αυξάνεται κατακόρυφα το εισόδημα που προέρχεται από τον τουρισμό. Στο ίδιο πλαίσιο οι τουριστικές επενδύσεις που υλοποιούνται πλέον σε όλη την Ελλάδα αναβαθμίζουν ποιοτικά το brand μας και συμβάλουν στην ανάδειξη νέων προορισμών.
Ποιες χώρες έχετε σκοπό να επισκεφτείτε για να προσελκύσετε κόσμο και τους λεγόμενους “ταξιδιώτες τελευταίας στιγμής” ;
Κύριε Σιαδήμα μέσα από μια door 2 door στρατηγική προγραμματίζω να επισκεφτώ μια σειρά από χώρες το επόμενο χρονικό διάστημα. Στα μέσα της εβδομάδας που μας έρχεται θα βρεθώ στη Ρουμανία, που είναι Νο1 στον οδικό τουρισμό. Ακολουθούν η Σερβία, η Γερμανία και Σκανδιναβικές χώρες. Θα είμαστε εκεί για να στείλουμε το μήνυμα ότι η Ελλάδα είναι το ομορφότερο μέρος του κόσμου.
Ο ΣΥΡΙΖΑ ασκεί κριτική στην κυβέρνηση για τημ αντιμετώπιση των αυξήσεων σε ενέργεια και προϊόντα. Τι λετε; Η ενεργειακή κρίση μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα σε ξενοδοχειακές μονάδες;
Η κυβέρνηση κάνει και θα συνεχίσει να κάνει ότι είναι ανθρωπίνως δυνατό για να στηρίξει τους Έλληνες σε αυτή την τεράστι, παγκόσμια ενεργειακή κρίση.
Ομοίως και τους επαγγελματίες του τουρισμού, τους επιχειρηματίες του κλάδου. Ο Τουρισμός είναι η λαϊκή οικονομία της χώρας που δίνει μέρισμα εσόδων στη μέση ελληνική οικογένεια και προφανώς δεν προσφέρεται για μικροπολιτική. Tα χρήματα από τον τουρισμό περνούν κάθετα και οριζόντια, άμεσα, χωρίς μεσάζοντες και καθυστερήσεις σε όλους: στον επιχειρηματία της εστίασης, τον εργαζόμενο στον τουρισμό, τον ιδιοκτήτη ενοικιαζόμενων δωματίων, την εφοδιαστική αλυσίδα, τον μεταφορέα, τον ιδιοκτήτη ενός μίνι μάρκετ, τον αγρότη.
Για αυτό στρατηγική του Πρωθυπουργού, της κυβέρνησης και του Υπουργείου Τουρισμού, είναι αυτό ακριβώς το μέρισμα, όπως ανέφερα της επιτυχίας από τον τουρισμό να φτάσει στην τσέπη του Έλληνα που δυσκολεύεται αυτήν την εποχή.
Για αυτό, από τον Ιούλιο θα έχουμε νέο πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού για τις Ελληνίδες και τους Έλληνες, ύψους 30.000.000 ευρώ, με δυνατότητα διακοπών όλο το χρόνο, για να στηρίξουμε αυτούς που δε μπορούν ή δεν έχουν.