Αυτές οι απίστευτες προβλέψεις του Μπιλ Γκέιτς βγήκαν αληθινές!
Το 1999, ο Μπιλ Γκέιτς έγραψε ένα βιβλίο με τίτλο «Business @ the Speed of Thought».
Στο βιβλίο αυτό, ο Γκέιτς έκανε 15 τολμηρές για την εποχή προβλέψεις που τότε αντιμετωπίστηκαν με επιφυλακτικότητα, αφού πιθανότατα ακούγονταν εξωφρενικές. Τελικά αποδεικνύεται πως είτε γνωρίζει την τεχνολογία και την πιθανή της εξέλιξη καλύτερα ίσως από τον κάθε άλλο, είτε διαθέτει «μαντικές» ικανότητες. Μάλλον το πρώτο. Εδώ είναι οι 15 προβλέψεις που έκανε ο Γκέιτς πριν από σχεδόν 20 χρόνια – και πόσο κοντά έχουν έρθει στο να γίνουν πραγματικότητα.
Ιστοσελίδες που συγκρίνουν τιμές
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Θα αναπτυχθούν αυτοματοποιημένες υπηρεσίες σύγκρισης τιμών, οι οποίες θα επιτρέπουν στους χρήστες να βλέπουν τις τιμές σε πολλαπλούς ιστότοπους, καθιστώντας εύκολη την εύρεση του φθηνότερου προϊόντος για όλους τους κλάδους». Αυτό που βλέπουμε τώρα: Μπορείτε εύκολα να αναζητήσετε ένα προϊόν στο Google ή στο Amazon και να πάρετε διαφορετικές τιμές.
Κινητές συσκευές
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Οι άνθρωποι θα μεταφέρουν μικρές συσκευές που θα τους επιτρέπουν να παραμένουν συνεχώς σε επαφή και να κάνουν ηλεκτρονικές συναλλαγές από οπουδήποτε και αν βρίσκονται. Θα μπορούν να ελέγχουν τα νέα, να βλέπουν πτήσεις που έχουν κάνει κράτηση, να λαμβάνουν πληροφορίες από τις χρηματοπιστωτικές αγορές και γενικότερα να κάνουν τα οτιδήποτε επιθυμούσε αυτές τις συσκευές». Αυτό που βλέπουμε τώρα: Smartphones, smartwatches, ηχεία όπως το Amazon Echo.
Αυτόματες πληρωμές
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Οι άνθρωποι θα πληρώσουν τους λογαριασμούς τους, θα φροντίσουν τα οικονομικά τους και θα επικοινωνήσουν με τους γιατρούς τους μέσω του Διαδικτύου». Αυτό που βλέπουμε τώρα: «οι περισσότερες οικονομικές συναλλαγές γίνονται πλέον μέσω διαδικτύου είτε με απευθείας σύνδεση στον τραπεζικό λογαριασμό, είτε μέσω καρτών.
Προσωπικοί βοηθοί
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Θα αναπτυχθούν προσωπικοί βοηθοί που θα μπορούν να συνδέουν και θα συγχρονίζουν όλες τις συσκευές σας με έξυπνο τρόπο, είτε είναι στο σπίτι είτε στο γραφείο, ενώ θα μπορούν επίσης να ανταλλάξουν δεδομένα. Οι συσκευές θα ελέγχουν την ηλεκτρονική αλληλογραφία ή τις ενημερώσεις και θα παρουσιάζουν τις πληροφορίες που χρειάζεστε. Όταν πηγαίνετε στο κατάστημα, μπορείτε να το πείτε ποιες συνταγές θέλετε να προετοιμάσετε και θα δημιουργεί μια λίστα με τα συστατικά που πρέπει να αγοράσετε». Αυτό που βλέπουμε τώρα: Οι εικονικοί βοηθοί φωνής κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση, προσφέροντας έναν εξατομικευμένο τρόπο για να λάβετε τις πληροφορίες σας, απλά ζητώντας το δυνατά.
Online παρακολούθηση του σπιτιού σας
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Θα λαμβάνετε σταθερές ροές βίντεο του σπιτιού σας, οι οποίες θα σας ενημερώνουν όταν κάποιος το επισκέπτεται, ενώ δεν είστε σπίτι». Αυτό γίνεται όλο και πιο κοινό – εταιρείες προσφέρουν κάμερες που σας επιτρέπουν να βλέπετε τι συμβαίνει από το τηλέφωνό σας.
Social media
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Θα δημιουργηθούν ιδιωτικοί ιστότοποι για τους φίλους και την οικογένειά σας, επιτρέποντάς σας να συζητάτε μεταξύ σας και να σχεδιάζετε εκδηλώσεις». Αυτό που βλέπουμε τώρα: Οι ιδιωτικοί ιστότοποι δεν υπάρχουν (ακόμα). Ωστόσο, το Facebook, το WhatsApp, το Instagram, το Snapchat, το Line, το Slack και πολλές άλλες εφαρμογές σάς δίνουν έναν εύκολο τρόπο να διατηρείτε επαφή με ομάδες μικρού και μεγάλου μεγέθους.
Αυτόματες προσφορές
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Λογισμικό θα ξέρει πότε έχετε κλείσει ένα ταξίδι και θα χρησιμοποιεί τις πληροφορίες για να σας προτείνει δραστηριότητες στον προορισμό. Θα προτείνει δραστηριότητες, εκπτώσεις, προσφορές και φθηνότερες τιμές για όλα τα πράγματα στα οποία θέλετε να συμμετέχετε». Αυτό που βλέπουμε τώρα: Το Google και το Facebook μπορούν να προσφέρουν διαφημίσεις με βάση την τοποθεσία και τα ενδιαφέροντα του χρήστη.
Ιστότοποι ζωντανών αθλητικών συζητήσεων
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Ενώ παρακολουθείτε έναν αθλητικό αγώνα στην τηλεόραση, υπηρεσίες θα σας επιτρέπουν να συζητήσετε τι συμβαίνει και να συμμετάσχετε σε ένα διαγωνισμό όπου θα ψηφίζετε ποιος νομίζετε ότι θα κερδίσει». Αυτό που βλέπουμε τώρα: Αρκετά social media επιτρέπουν στους χρήστες να το κάνουν αυτό.
Έξυπνη διαφήμιση
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Οι συσκευές θα έχουν έξυπνη διαφήμιση, θα γνωρίζουν τις τάσεις αγοράς σας και θα εμφανίζουν διαφημίσεις προσαρμοσμένες στις προτιμήσεις σας».
Links σε ιστότοπους στο πρόγραμμα της τηλεόρασης
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Οι τηλεοπτικές εκπομπές θα περιλαμβάνουν συνδέσμους με συναφείς ιστότοπους και περιεχόμενο που συμπληρώνουν αυτό που παρακολουθείτε».
Ζωντανές συζητήσεις στο ίντερνετ
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Οι κάτοικοι διαφορετικών πόλεων και χωρών θα μπορούν να έχουν συζητήσεις μέσω διαδικτύου σχετικά με ζητήματα που τους επηρεάζουν, όπως η τοπική πολιτική, ο πολεοδομικός σχεδιασμός ή η ασφάλεια».
Ιστότοποι βασισμένοι στο ίντερνετ
Η πρόβλεψη του Γκέιτς «Οι κοινότητες στο διαδίκτυο δεν θα επηρεάζονται από την τοποθεσία σας, αλλά από τα ενδιαφέροντα σας». Αυτό που βλέπουμε τώρα: Όλοι οι τύποι ειδησεογραφικών ιστότοπων και οι διαδικτυακές κοινότητες επικεντρώνονται σε μεμονωμένα θέματα. Πολλοί ιστοτόποι ειδήσεων έχουν επεκταθεί ώστε να συμπεριλαμβάνουν χωριστά θέματα, προσφέροντας μια πιο εμπεριστατωμένη κάλυψη σε ένα δεδομένο θέμα.
Λογισμικό διαχείρισης μελέτης
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Οι διαχειριστές διάφορων εργασιών που θέλουν να συνθέσουν μια ομάδα θα μπορούν να συνδέονται στο διαδίκτυο, να περιγράφουν τη μελέτη και να λαμβάνουν συστάσεις για τους διαθέσιμους ανθρώπους που ταιριάζουν στις απαιτήσεις τους». Αυτό που βλέπουμε τώρα: Στην Ελλάδα δεν είναι κάτι διαδεδομένο, αλλά στο εξωτερικό υπάρχουν τόνοι λογισμικού εργασίας στο χώρο των επιχειρήσεων.
Online «στρατολόγηση»
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Ομοίως, οι άνθρωποι που αναζητούν εργασία θα είναι σε θέση να βρουν ευκαιρίες απασχόλησης στο διαδίκτυο δηλώνοντας τα ενδιαφέροντά τους, τις ανάγκες τους και τις εξειδικευμένες ικανότητες τους». Αυτό που βλέπουμε τώρα: Οι ιστότοποι όπως το LinkedIn επιτρέπουν στους χρήστες να ανεβάζουν αναφορές και να βρίσκουν θέσεις εργασίας.
Λογισμικό επιχειρηματικής κοινότητας
Η πρόβλεψη του Γκέιτς: «Οι εταιρείες θα είναι σε θέση να υποβάλλουν προσφορές για θέσεις εργασίας, είτε αναζητούν ένα κατασκευαστικό έργο, μια κινηματογραφική παραγωγή ή μια διαφημιστική εκστρατεία. Αυτό θα είναι αποτελεσματικό τόσο για τις μεγάλες εταιρείες που θέλουν να αναθέσουν σε τρίτους μια εργασία που συνήθως δεν αντιμετωπίζουν, για επιχειρήσεις που αναζητούν νέους πελάτες και εταιρίες που δεν έχουν πάροχο υπηρεσιών για την εν λόγω υπηρεσία». Αυτό που βλέπουμε τώρα: Δεν υπάρχει μια ενιαία αγορά για τις επιχειρήσεις να πάνε να βρουν δουλειά στο σύνολό τους.