Λοβέρδος για μεταπτυχιακά αλλοδαπών
Η τρίτη συνάντηση του υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με τους Κοσμήτορες των φιλοσοφικών σχολών και τους Προέδρους των Τμημάτων Φιλολογίας πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή (31/10/2014).
Η συνάντηση αφορούσε την δυνατότητα των σχολών για ίδρυση ξενόγλωσσων επί πληρωμή προπτυχιακών και μεταπτυχιακών τμημάτων, τα οποία θα απευθύνονται σε αλλοδαπούς φοιτητές, εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Στην εισαγωγική του τοποθέτηση ο υπουργός ενημέρωσε για τα αποτελέσματα της πρόσφατης περιοδείας του στην Κρήτη, όπου σε συνεργασία με τις πρυτανικές αρχές του Πανεπιστημίου Κρήτης και την Περιφέρεια Κρήτης τέθηκαν οι βάσεις για την δημιουργία τμήματος Διοίκησης Τουρισμού που θα απευθύνεται σε φοιτητές εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι σχολές παρουσίασαν τις προτάσεις τους όπως τις επεξεργάστηκαν μετά την προηγούμενη συνάντηση και ζήτησαν την αρωγή του Υπουργείου σε ζητήματα που είναι σε εκκρεμότητα. Ο κ. Λοβέρδος ακούγοντας όλες τις τοποθετήσεις αποσαφήνισε την θέση του Υπουργείου. Συγκεκριμένα τόνισε: «Έχουμε απόλυτο σεβασμό στην αυτονομία των Πανεπιστημίων. Παρακολουθούμε τις αποφάσεις των οργάνων τους, σεβόμαστε τα ιδρύματα και υποστηρίζουμε τις πρωτοβουλίες τους. Θα είμαστε αρωγοί σε ό,τι πουν και ό,τι αποφασίσουν».
Από την πορεία της συζήτησης προέκυψε η ετοιμότητα των περισσοτέρων για λειτουργία μεταπτυχιακών τμημάτων και ειδικών summer schools, ενώ για την προοπτική πλήρους προπτυχιακού προγράμματος τετραετούς φοίτησης πλήρη ετοιμότητα παρουσίασε, με συγκεκριμένο σχέδιο, η Φιλοσοφική Σχολή του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου.
Από την Φιλοσοφική Αθηνών παρουσιάστηκε μάλιστα το πρόσφατα εγκεκριμένο σχέδιο για άμεση ίδρυση θερινού σχολείου με θέμα “Athens, from ancient polis to postmodern metropolis”, πρόγραμμα που ο Υπουργός χαρακτήρισε πρότυπο για όλες τις παραπλήσιες δράσεις.
Στην επόμενη συνάντηση θα συμμετάσχουν αποκλειστικά όσοι θα έχουν έτοιμο σχέδιο λειτουργίας των προαναφερθέντων μέσα στο 2015, ενώ ο Υπουργός ζήτησε από τους παρευρισκόμενους διαθεσιμότητα σε σχέση με το επικείμενο ταξίδι στην Κίνα προκειμένου να συμπεριληφθούν στην αποστολή με δικά τους έξοδα για να προωθηθούν τα συγκεκριμένα εκπαιδευτικά προγράμματα.
Μετά την συνάντηση ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων απάντησε σε ερωτήσεις δημοσιογράφων:
Για τη θέση του Πρύτανη αναφορικά με τα επεισόδια στο ΕΚΠΑ
Όχι απλώς και μόνο ως Υπουργείο Παιδείας αλλά συνολικά ως Κυβέρνηση στηρίζουμε τον κύριο Φορτσάκη και υπερασπιζόμαστε με κάθε τρόπο την δυνατότητα των Ιδρυμάτων του δημόσιου χώρου, ας πούμε, εν προκειμένω, τα Πανεπιστήμια να λειτουργούν στο πλαίσιο τα νομιμότητας, της ελευθερίας και με βάση τους κανόνες που στο πλαίσιο της αυτοδιοίκησης τους τα ίδια θέτουν. Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω λεπτομέρειες μα ούτε και μου χρειάζονται. Η θέση αυτή που παίρνω είναι μία θέση λογική που υπαγορεύεται και από τις ανάγκες της χώρας αλλά των ίδιων των Ιδρυμάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Δεν είμαστε αρμόδιοι, παρακολουθούμε όμως τις εξελίξεις στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και επαναλαμβάνω ότι στηρίζουμε τον Πρύτανη, τον κύριο Φορτσάκη.
Δεν είναι αρμοδιότητα μου ούτε πολιτική μου επιθυμία να σχολιάζω τα κίνητρα όσων πιστεύουν ότι ο δημόσιος χώρος είναι ένας χώρος που τον αισθάνεται κανένας σαν το δικό του σπίτι, μπαίνει ό,τι ώρα θέλει, βγαίνει ό,τι ώρα θέλει, κάνει ό,τι θέλει χωρίς κανείς να τον ελέγχει. Δεν σχολιάζω λοιπόν τι είναι οι άνθρωποι αυτοί και ποια είναι τα κίνητρά τους, σχολιάζω και τοποθετούμαι ότι η πρακτική τους αυτή είναι απαράδεκτη, απολύτως απαράδεκτη.
Για την συνάντηση που είχε με την ΟΛΜΕ
Εμείς συζητάμε και συζητάμε κάθε βδομάδα όχι μόνο με την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ αλλά με κάθε φορέα ο οποίος λειτουργεί στο χώρο του Υπουργείου Παιδείας είτε αυτός σχετίζεται με την Εκπαίδευση είτε με τα Θρησκεύματα. Είχαμε και σήμερα μία τέτοια συνάντηση. Έκανα μία πρόταση μετά τα μέτρα τα οποία υπήρξανε στις πρόσφατες παρελάσεις. Παρεκάλεσα, ζήτησα να υπάρξει ένα moratorium, ας πούμε για την 25Η Μαρτίου, μετά από λίγους μήνες, ή, αν το πούμε γενικότερα, για τις εθνικές επετείους και γιορτές, λίγες στιγμές το χρόνο είναι αυτές, να μην παρακωλύονται οι εκδηλώσεις των επετείων επειδή, και εκείνη τη στιγμή τη θεωρεί, ένας συνδικαλιστικός φορέας ότι είναι η στιγμή κατάλληλη να εκφράσει τις απόψεις του για κάποιο θέμα που τον απασχολεί. Επίσης ζήτησα από την ΟΛΜΕ επειδή κινούμαι σε όλη τη χώρα και επειδή έχω απόλυτη διάθεση και εκεί που κινούμαι να βλέπω και τις ΕΛΜΕ και τις τοπικές ΔΟΕ, να ορίζουμε ειδική συνάντηση και να εκφράζονται εκεί με όποιον τρόπο θέλουν, το πιο μαχητικό, τις δικές τους απόψεις, να προωθούν τα θέματα τους αλλά να μην παρακωλύουν τις εκδηλώσεις στις οποίες θέλω εγώ να παραστώ ή τις οποίες το Υπουργείο Παιδείας διοργανώνει. Να μην παρακωλύεται η εκ μέρους μου άσκηση αυτοπρόσωπης εποπτείας σε όλη την Ελλάδα. Αυτή η συνεννόηση είναι απαραίτητη γιατί όπως την τεκμηριώνουμε και δίνει την ευκαιρία στους συνδικαλιστές και στους διάφορους ανθρώπους έστω και μεμονωμένους να πουν τις απόψεις τους χώρος, χρόνος υπάρχει γι αυτό, αλλά και το Υπουργείο Παιδείας να προσεγγίζει τους χώρους της Εκπαίδευσης, να βλέπει με πρώτο μάτι πως ακριβώς εξελίσσονται εκεί τα πράγματα. Υπήρξε άρνηση και για τα δύο. Δεν συμφωνώ με την άρνηση αυτή προφανώς.
Κάθε ένας και κάθε μια από μας τους Έλληνες και τις Ελληνίδες έχουμε δυνατότητα και δικαίωμα και δυνατότητα αυτοπροσδιορισμού και εκεί που το εκτιμάμε, και αυτοπεριορισμού. Όχι ένας αυτοπεριορισμός που σου μειώνει τις συνδικαλιστικές ευκαιρίες αλλά ένας αυτοπεριορισμός που σου επιτρέπει να λειτουργήσει και ο άλλος. Σεβασμός στον άλλον είναι η βάση της πρότασης μας. άλλωστε, οι δικές τους πρακτικές δεν αποδίδουν, γιατί εμένα δεν μπορούν να με εντοπίσουν. Κάνω προγράμματα και κάνω στην πράξη άλλα. Κι έτσι αυτό που θέλω να κάνω το κάνω. Όμως, όλη αυτή η αναστάτωση είναι για το καλό; Τους δίνεται η ευκαιρία να εκφράσουν τις απόψεις τους έτσι; Όχι. Τι κερδίζουν; Εγώ θεωρώ ότι, τουλάχιστον, αφήστε το Υπουργείο Παιδείας, για τα θέματα των εθνικών επετείων πρέπει να υπάρξει μία συμφωνία πολιτικών κομμάτων, συνδικαλιστικών ενώσεων από τις πρωτοβάθμιες μέχρι τις τριτοβάθμιες ότι όλες οι άλλες στιγμές είναι κατάλληλες για κάθε μορφής σύγκρουση ή διαμαρτυρία που είναι ζωογόνος δύναμη της δημοκρατίας όχι όμως και οι εθνικές επέτειοι.