Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα γεμίσουν από κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Οι επιδοτήσεις που δίνονται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες αποτελούν κίνητρο και για τους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών μοντέλων.
Του Γιάννη Σκουφή
Η πανδημία του κορωνοϊού έφερε τα πάνω κάτω στον προγραμματισμό των αυτοκινητοβιομηχανιών και έριξε τις πωλήσεις στο ναδίρ, ενώ ταυτόχρονα τα υψηλά πρόστιμα που επίκεινται για την υπέρβαση των ορίων εκπομπής ρύπων έχουν δύο συνέπειες: την αύξηση των ηλεκτρικών μοντέλων που προσφέρουν ήδη ή θα προσφέρουν στο άμεσο μέλλον οι ευρωπαίου κατασκευαστές και την εξαγγελία υψηλών επιδοτήσεων για την απόκτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το τελευταίο βέβαια αν και έχει σχεδιαστεί μεταξύ άλλων και για να τονώσει την οικονομική κατάσταση των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών μπορεί τελικά να ευνοήσει τις… κινέζικες.
Οι οποίες έχουν ήδη ένα αξιόλογο επίπεδο τεχνολογίας και τεχνογνωσίας σε ότι αφορά τα EVs (Electric Vehicles) και φυσικά τίποτα δεν θα τις εμποδίσει να αρχίσουν τις εξαγωγές τους και στην Ευρώπη. Πουλώντας σχετικά φτηνά αλλά και αξιόπιστα ηλεκτρικά μοντέλα.
Ήδη κινέζικες εταιρείες όπως η MG Motors που ανήκει στον όμιλο της SAIC δραστηριοποιείται στη Νορβηγία, όπου πέρυσι πούλησε 600 μονάδες του ηλεκτρικού ZS, ενώ και αρκετές άλλες προγραμματίζουν την άμεση είσοδό τους στη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μεταξύ αυτών οι BYD, Polestar, Aiways και η Xpeng Motors που έχει πίσω της την Alibaba.