Τα πιο σημαντικά καινούργια αυτοκίνητα της Έκθεσης της Γενεύης

Παραδοσιακά, από το 1905 και για συνολικά 86η φορά, η Έκθεση Αυτοκινήτων της Γενεύης - Salon international de l΄ auto, όπως είναι η επίσημη ονομασία της μιας και μιλάμε για τη γαλλόφωνη Ελβετία- είναι το πρώτο σημαντικό ραντεβού της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη.

Τα πιο σημαντικά καινούργια αυτοκίνητα της Έκθεσης της Γενεύης
7'

Του Γιάννη Σκουφή

Όπως κάθε χρονιά έτσι και φέτος πολλά ήταν τα καινούργια και ενδιαφέροντα νέα μοντέλα, καθώς και τα πρωτότυπα που δείχνουν την κατεύθυνση που θα ακολουθήσουν μεμονωμένοι κατασκευαστές αλλά και η αυτοκίνηση συνολικά.

Αν θέλουμε να κάνουμε έναν διαχωρισμό φέτος στην ελβετική μεγαλούπολη την τιμητική τους είχαν τα υπερ- αυτοκίνητα, τα SUV αλλά και οι λιμουζίνες, με το αστέρι των πρώτων αλλά και της έκθεσης συνολικά να είναι η νέα Bugatti, η Chiron. Με την εντυπωσιακή της εμφάνιση και τα ακόμα πιο εντυπωσιακά στοιχεία που τη συνοδεύουν: 8.000 κυβικά, 4 turbo, 1.500 άλογα, 0-100 σε λιγότερα από 2,5 δεύτερα, τελική 420 χλμ./ ώρα και τιμή 2.850.000 ευρώ! Συνολικά θα κατασκευαστούν 500, από τις οποίες οι περίπου 160 έχουν ήδη πουληθεί.

Από κοντά η σουηδική Koenigesegg με το πρώτο υβριδικό της μοντέλο το Regera, των επίσης 1.500+ ίππων, που χρειάζεται 2,8 δεύτερα για το 0-100, και 20,0 για το 0-400, αρκεί να υπάρχει η κατάλληλη ευθεία. Οι Σουηδοί κοστολογούν το δικό τους hyper car 1,58 εκατομμύρια ευρώ και λένε πως έχουν πουλήσει ήδη περισσότερα από τα μισά.

Ο συνολικός αριθμός των Regera που θα περάσουν τις πύλες του εργοστασίου θα είναι πάντως διψήφιος, χωρίς να γνωρίζουμε ακριβώς το ύψος του, ενώ αντίθετα η Lamborghini ανακοίνωσε πως θα κατασκευαστούν μόλις 40 μονάδες -20 κουπέ και 20 ρόουντστερ, που ήδη έχουν όλα πουληθεί- του επετειακού της μοντέλου -για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του ιδρυτή της μάρκας Ferrucio Lamborghini- της Centenario. Η οποία έχει αμάξωμα από ανθρακόνημα, 770 άλογα από τον V12 των 6.500 κυβικών της μάρκας, 0-100 σε 2,8 δεύτερα και τιμή γύρω στα 2,0 εκατομμύρια ευρώ.

Αρκετά πιο χαμηλά από πλευράς τιμής η πανέμορφη νέα Aston Martin DB11, με τον αέρα James Bond να τη συνοδεύει καθώς υιοθετεί αρκετά στοιχεία από τη DB10 που είδαμε στο Spectre. Η DB11 παράλληλα δικαιώνει και όσους θέλουν την Aston Martin να κατασκευάζει από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα του κόσμου, ενώ ο ολοκαίνουργιος V12 της των 5.200 κυβικών με τα 2 turbo αποδίδει 608 άλογα.

Συλλεκτική -θα κατασκευαστεί 911 φορές- είναι και η Porsche 911 R, που ακολουθεί πιστά τις ρίζες της μάρκας και του iconic μοντέλου της, μιας και είναι ατμοσφαιρική, με χειροκίνητο κιβώτιο και δεν διαθέτει πρόσθετα αεροδυναμικά βοηθήματα, παρά τη μεγάλη τελική που εξασφαλίζουν τα 500 άλογα του 6κύλινδρου boxer της των 4.000 κυβικών. Παράλληλα η Honda παρουσίασε την τελική έκδοση παραγωγής του super car της, του NSX, οι τιμές του οποίου στην κεντρική Ευρώπη θα ξεκινούν από τις 180.000 ευρώ.

Μεταξύ των πρωτοτύπων ξεχωρίζουν το H2 Speed της Pininfarina που είναι το πιο γρήγορο ηλεκτρικό όχημα με ενεργειακές κυψέλες παγκοσμίως, ενώ ηλεκτρικά είναι είναι τόσο το GTZero της Italdesign, όσο και το εντυπωσιακό E-Tense της DS, της μάρκας πολυτελείας της Citroen.

Εμφάνιση super car αλλά κινητήρα 3κύλινδρο και μόλις 1.000 κυβικών έχει ένα άλλο από τα αστέρια της έκθεσης το Opel GT Concept. Εμπνευσμένο από το GT της δεκαετίας του ’60 και του ’70, δείχνει μεταξύ άλλων και τη σχεδιαστική λογική που θα ακολουθήσει η Opel στο μέλλον, ενώ πιο ρεαλιστική προσέγγισή του είναι βέβαιο πως θα τη δούμε να κυκλοφορεί κανονικά.

Επιδόσεις super car έχει πάντως και η κορυφαία λιμουζίνα της BMW, η M760Li xDrive, με τον V12 των 6.600 κυβικών και των 600 ίππων, ενώ μέχρι και 537 άλογα έχει η ανανεωμένη Bentley Mulsanne, η οποία απέκτησε και μια συβαρίτικη έκδοση με επιμηκυμένο μεταξόνιο, για χάρη όσων κάθονται πίσω. Πολυτελής είναι τόσο το VW Phideon που απευθύνεται αποκλειστικά στην κινέζικη αγορά, όπου οι «κούρσες» ανεξαρτήτως κατηγορίας είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς, όσο και η νέα ναυαρχίδα της Volvo το S90, στην πρώτη του επίσημη εμφάνιση επί ευρωπαϊκού εδάφους. Μαζί του παρουσιαστηκε για πρώτη φορά και η πολύ ενδιαφέρουσα στέισον εκδοχή του, το V90, που όπως και η λιμουζίνα κινείται αποκλειστικά από κινητήρες turbo 2.000 κυβικών, βενζίνης και πετρελαίου.

Στην κατηγορία των SUV οι πρωταγωνιστές ήταν πολλοί, κυρίως μικρά- μεσαίας που είναι και τα πιο δημοφιλή, με πρώτα και καλύτερα τα Audi Q2 και Toyota C-HR. Το πρώτο είναι πλέον το μικρότερο SUV της γερμανικής εταιρείας -οι διαστάσεις του είναι λίγο μικρότερες σε σχέση με το A3 Sportback- έχει πιο νεανικό και δυναμικό στυλ, ενώ είναι το πρώτο premium τζιπ που θα ξεκινά από τα 1.000 κυβικά.

Το Toyota C-HR, με το ενδιαφέρον αλά κουπέ αμάξωμα, είναι με τη σειρά του το πρώτο υβριδικό SUV αυτής της κατηγορίας, ενώ θα είναι διαθέσιμο και με τον turbo των 1.200 κυβικών που χρησιμοποιεί και το Auris 1.2T.

Το πρώτο της τζιπ, το Ateca, παρουσίασε και η Seat. Και εδώ η βάση είναι τα 1.000 κυβικά και τα 115 άλογα σε ότι αφορά τους κινητήρες βενζίνης και, ακριβώς όπως και το Q2, τα 1.600 κυβικά και τα επίσης 115 άλογα για τους diesel. Πρώτο SUV και για τη Maserati, που μετά από πολλά χρόνια αναμονής και πολλές αναβολές παρουσίασε τη Levante, που βάζει καταρχήν στο στόχαστρό της την Porsche Cayenne.

Από κει και πέρα η Ford ανανεώσε ριζικά το δικό της SUV, το Kuga που πλέον έχει και έναν κινητήρα πετρελαίου 1.500 κυβιλών με 120 άλογα, το ίδιο έκανε και η Opel με το Mokka, που πλέον το ονομάζει Mokka X, η Nissan είχε τα upper class Qashqai και X-Trail Premium Concepts, ενώ η Borgward, με το ιστορικό όνομα από τη δεκαετία του ’50 και του ’60 παρουσίασε τα πρωτότυπα υβριδικά crossover ΒΧ-5 και BX-6 TS, με το δεύτερο να έχει αμάξωμα αλά κουπέ. Όσο για τη VW με το T-Cross Breeze Concept προλογίζει το Polo SUV, που όμως δεν θα έχει κατ’ ανάγκη και ανοιχτή έκδοση, ενώ η Skoda κάνει το ίδιο για το νέο μεγάλο τζιπ της με το Vision S.

Η επιτυχία των SUV πάντως είναι τόσο μεγάλη που οι σχεδιαστές τους υιοθετούν αισθητικά τους στοιχεία και σε μοντέλα άλλων κατηγοριών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Renault Scenic, το επιτυχημένο και πρωτοποριακό πολυμορφικό, που στην καινούργια, 4η κατά σειρά γενιά του, έχει στυλ crossover, ενώ η βάση του είναι τα 1.200 κυβικά για τα σύνολα βενζίνης και τα 1.500 για αυτά του πετρελαίου.

Οι ίδιοι κινητήρες θα κινούν και την έκδοση Estate, τη στέισον δηλαδή, του νέου Renault Megane, ενώ αντίθετα χωρίς μικρούς κινητήρες -οι diesel της είναι 2.200 κυβικών και ο κινητήρας βενζίνης 2.000- εμφανίστηκε επιτέλους η Alfa Romeo Giulia στις πιο προσγειωμένες σε σχέση με την top QV των 510 ίππων εκδόσεις της.

Η FCA (Fiat Chrysler Automobiles) παρουσίασε και τις εκδόσεις hatchback και στέισον του Fiat Tipo, καθώς και το αναμενόμενο Abarth 124 Spider, με κινητήρα 1.400 κυβικών και 170 ίππων και πολύ καλές επιδόσεις, ενώ έκπληξη ήταν η εμφάνιση του πρωτότυπου του αγωνιστικού 124 rally.

Πολύ καλές επιδόσεις (0-100 σε 6,7 δεύτερα, τελική 230) έχει να επιδείξει και το top Ford Fiesta το ST200 με τα 200 άλογα, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει το Civic Hatchback Performance Concept, που προλογίζει την επομενη γενιά του best seller της Honda που θα έχει πιο εμφατική εμφάνιση και μεγαλύτερες διαστάσεις και θα είναι διαθέσιμο από τις αρχές το 2017.

Εξίσου ενδιαφέρον είναι και το IDS Concept, στην ευρωπαϊκή του πρεμιέρα, που δείχνει την κατεύθυνση που θα ακολουθήσει η Nissan στην αυτόνομη οδήγηση, ενώ με τα Ioniq και Niro οι Hyundai και Kia δηλώνουν δυναμικά το παρόν στα υβριδικά, plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Τέλος η Mercedes παρουσίασε την C-Class Cabrio με τη φουλ ηλεκτρική και ιδιαίτερα ποιοτική μαλακή οροφή, που βασίζεται στην αντίστοιχη κουπέ. Με την ανοιχτή C-Class η γερμανική εταιρεία παρουσίαζει για πρώτη φορά ένα τετραθέσιο κάμπριο με κινητήρα 1.600 κυβικών, καθώς η C180 κινείται από το γνωστό τετρακύλινδρο turbo των 1,6 λίτρων και των 156 ίππων της μάρκας.

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή