To κόστος της τηλεφωνίας, η Gazprom και το ουράνιο

Το Newsbomb.gr μέσα από τη στήλη «Over the Counter», φιλοδοξεί να προσφέρει στους αναγνώστες του μια σταθερή πηγή πληροφόρησης για τα τεκταινόμενα στο οικονομικό, επιχειρηματικό και χρηματιστηριακό παρασκήνιο της χώρας.

To κόστος της τηλεφωνίας, η Gazprom και το ουράνιο
4'

Αναζητώντας τις μειώσεις

Ανασκοπώντας το 2022 ξέρουμε πλέον πως το κόστος στην κινητή και καρτοκινητή τηλεφωνία μειώθηκε ελάχιστα. Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) σε ετήσια βάση κάτι λιγότερο από 2%. Έτσι, διαψεύσθηκαν όλοι όσοι μιλούσαν για διψήφια υποχώρηση τιμών λόγω του ενιαίου και σταθερού τέλους ύψους 10% που ίσχυσε από την 1η Ιανουαρίου 2022. Τα εν λόγω τέλη κινητής και καρτοκινητής τηλεφωνίας ισχύσαν αυτόματα, για κάθε σύνδεση κινητού που ανήκε σε φυσικό πρόσωπο. Αφορούσαν σε όλες τις συνδέσεις, είτε δηλαδή πρόκειται για συμβόλαια είτε για καρτοκινητά. Θα έπρεπε λοιπόν να καταγραφεί μεγάλη διαφορά. Ωστόσο, αυτό δεν συνέβη. Για όσους το έχουν λησμονήσει έως τις 31 Δεκεμβρίου 2021 τα τέλη κινητής τηλεφωνίας κυμαίνονταν από 12% έως 20%, ανάλογα με το ύψος του μηνιαίου λογαριασμού. Ως εκ τούτου, το όφελος που θα έπρεπε να προκύψει θα έπρεπε να κυμαίνεται μεταξύ 2% και 10% για το σύνολο κάθε μηνιαίου λογαριασμού και για όλους τους καταναλωτές. Το γιατί αυτό δεν έγινε θα πρέπει να το πει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (EETT).

Η συμφωνία με την Gazprom

Και αφού πιάσαμε τις ανασκοπήσεις, να θυμίσουμε πως ακριβώς πριν ένα χρόνο πανηγυρίζαμε για τη συμφωνία που είχε πετύχει η ΔΕΠΑ με την Gazprom για την προμήθεια φυσικού αερίου, εν μέσω ενεργειακής κρίσης. Και είμασταν ενθουσιασμένοι με την εν λόγω συμφωνία, καθώς προέβλεπε πως η τιμή του αερίου θα διαμορφωνόταν για το 2022 κατά 80% από την τιμή σποτ στην αγορά αναφοράς της Ολλανδίας (TTF) και κατά 20% από την τιμή του πετρελαίου και πως από το 2023 έως το 2026 η τιμή θα διαμορφωνόταν κατά 85% από το TTF και 15% από το πετρέλαιο. Ακόμη, πανηγυρίζαμε διότι στη βάση της εν λόγω συμφωνίας δεν θα μειώνονταν οι ποσότητες ρωσικού αερίου που λάμβανε η ΔΕΠΑ από την Gazprom. Λίγες εβδομάδες μετά τους δικούς μας πανηγυρισμούς, ξέσπασε η ουκρανική κρίση που έφερε τα πάνω κάτω στις σχέσεις Ελλάδος – Ρωσίας, επηρεάζοντας και τις συναλλαγές της ΔΕΠΑ με την Gazprom. Μέσα σε λιγότερο από 12 μήνες η Ελλάδα απεξαρτήθηκε από τη Ρωσία, χάρη στη δραστική εξοικονόμηση της κατανάλωσης φυσικού αερίου και της στροφής της χώρας στο – ακριβό- υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Οι εισαγωγές ρωσικού αερίου που καλύπτουν την εγχώρια κατανάλωση μειώθηκαν κατά 68,4% το 11μηνο σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Αντίθετα, οι εισαγωγές LNG κατέγραψαν αύξηση 56,5% σε σχέση με το 2021.

Η τιμή του ουρανίου

Θα ανέμενε κανείς πως η ενεργειακή κρίση και η πολεμική σύρραξη στην Ουκρανία θα οδηγούσαν ανοδικά την τιμή του ουρανίου. Αφενός διότι είναι πυρηνικό καύσιμο, αφετέρου διότι είναι απαραίτητο για τα πυρηνικά οπλοστάσια. Ωστόσο, τίποτε από όλα αυτά δεν συνέβη. Σύμφωνα με στοιχεία της UxC, εταιρείας ερευνών και αναλύσεων της αγοράς πυρηνικών καυσίμων, η τιμή του ουρανίου από τα 45,25 δολάρια η λίβρα στις 5 Ιανουαρίου 2022, ανήλθε εφέτος στα 48,75 δολάρια η λίβρα. Δεδομένων όσων έχουν προηγηθεί η αύξηση είναι μικρή και σίγουρα δεν παραπέμπει σε κρίση...

Τα συλλεκτικά οχήματα

Προ ημερών εισήχθη στην Κύρια Αγορά του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου η εταιρεία επενδύσεων συλλεκτικών αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών Tertre Rouge Assets (TRA). Η εισαγωγή της TRA θεωρείται «ορόσημο» διότι είναι η πρώτη φορά που συλλεκτικά οχήματα αναγνωρίζονται ως εναλλακτική κατηγορία περιουσιακών στοιχείων. Τα κλασικά οχήματα, που αποτελούν πάθος απλών ανθρώπων αλλά και εκατομμυριούχων, σημειώνουν αναμφισβήτητα μεγάλες αποδόσεις τα τελευταία χρόνια λόγω της σπανιότητάς τους και των ξεχωριστών χαρακτηριστικών τους. Ο δείκτης HAGI Top Index (Historic Automobile Group International) που καταγράφει την αξία 50 μοντέλων από διαφορετικές μάρκες, από Porsche και Ferrari μέχρι Bugatti και Alfa Romeo, σημείωσε αύξηση 33,8% το 2019, 6,19% το 2020, 3% το 2021 και 28% το 2022. Είναι λοιπόν εμφανές πως η δυναμική της εν λόγω αγοράς είναι μεγάλη, κάτι που αφορά και την Ελλάδα, η οποία διαθέτει πολλούς συλλέκτες κλασικών αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών.

Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες που περιλαμβάνονται στη στήλη Over the Counter προσφέρονται προς τους επισκέπτες/τριες/χρήστες/τριες της αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς, δεν δύνανται σε καμιά περίπτωση να εκληφθούν ως προτροπή, προσφορά, άποψη, ή σύσταση της στήλης για αγορά ή πώληση οποιουδήποτε χρεογράφου και δεν συνθέτουν νομική, φορολογική, λογιστική, ή επενδυτική συμβουλή ή υπηρεσία σχετικά με την αποδοτικότητα ή καταλληλότητα οποιουδήποτε χρεογράφου ή επένδυσης. Κατά συνέπεια, δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.
Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή